× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • USAID

podastinje carskeovce

Priopćenje,USAID Diaspora Invest Activity

 U Podastinju kod Kiseljaka nalazi se farma romanovskih carskih ovaca.

Tehnička direktorica kompanije "Hacienda de la Vida" Maja Zirojević-Bužo poručuje da razvoj proizvodnje kvalitetne hrane ima budućnost u BiH i da je to potencijal iz kojeg se mogu stvoriti mnogobrojna radna mjesta. 

- Farma se bavi uzgojem romanovske ovce - poznata i kao carska ovca. Matično stado smo uvezli iz Češke i cilj nam je dugoročno razviti mrežu kooperanata u BiH. U Bosnu i Hercegovinu se uvozi velika količina janjećeg mesa, ali vjerujemo da kvalitetom možemo pronaći svoje kupce i tržište u našoj zemlji. Zbog malog obima proizvodnje jasno je da kila kvalitetnog domaćeg janjećeg mesa na tržištu mora koštati oko 15 KM, ali ako bismo povećali uzgoj, uveli nove prakse i pokazali dugoročne prednosti ulaganja u razvoj domaćih kompanija u ovom sektoru, omogućili bismo stanovništvu kvalitetniju ishranu uz manje troškove - kazala je Zirojević-Bužo. 

Iza kompanije "Hacienda de la Vida" stoji investitor iz bosanskohercegovačke dijaspore u Švicarskoj. Krajem devedesetih godina dobio je priliku da zakupi kamion i počne sa uslugama prevoza, s vremenom i uz veliko zalaganje i odricanje razvijeno je respektabilno preduzeće koje trenutno zapošljava više od 150 osoba. Kompanija je podržana kroz grant program USAID Projekta "Diaspora Invest". 

Do danas je više od 100 firmi iz cijele BiH sarađivalo sa ovim razvojnim programom, koji ohrabruje ulaganja iseljeništva u našu zemlju.

Zirojević-Bužo poručuje da takva podrška ohrabruje, ali da su velika ulaganja uvijek na teretu investitora i razvoj poduzetničkog poduhvata tek pred njima. Na samu ideju pokretanja farme za uzgoj ovaca investitor je došao nakon spoznaje koje količine janjećeg mesa se uvoze u BiH a koliko se uzgoji na teritoriji BiH. Dodatno ga je ohrabrio podatak da je samo 20 posto poljoprivrednog zemljišta u BiH iskorišteno, s toga je jasno da ostalih 80 posto predstavlja potencijal za razvoj njegove poslovne ideje. 

- Životinje su trenutno smještene u iznajmljenom objektu, a u finalnoj fazi je opremanje savremene štale koja će poslužiti i kao ogledni objekat za jugoistočnu Evropu. Ostvarena je saradnja sa svim renomiranim stručnjacima i proizvođačima opreme širom Evrope, kako bi izgradili i opremili objekat u skladu sa EU standardima - jer imajući u vidu dugoročni plan, bilo nam je bitno da se u samom startu osiguraju najbolji mogući uslovi za uzgoj stoke. Investitor je insistirao na tome da se koristi isključivo regionalna radna snaga pri izgradnji i opremanju objekta, samim time se uveliko doprinosi razvoju lokalnih zajednica i raste ekonomska moć stanovništva, što je u konačnici i cilj. Kapacitet novog stajskog objekta je 500 rasplodnih ovaca i oko 2.500 janjadi godišnje. Donijeli smo dobra iskustva i dobre prakse u BiH kroz našu kompaniju, i vjerujem da je to put da osnažimo ekonomiju i učinimo je konkurentnom na globalnom tržištu - dodaje tehnička direktorica kompanije. 

Hranu za životinje farma osigurava na lokalnom nivou kroz otkup od poljoprivrednih proizvođača. Osim mesa obrađuju kožu i vunu u saradnji sa tradicionalnim zanatlijama. Tako se na tržištu mogu pronaći jastuci i prerađene kože sa njihove farme. 

- Želimo da imamo ponudu svježeg janjećeg mesa na tržištu posebno u periodu kada ih tradicionalni uzgajivači nemaju, kako bismo zaokružili ciklus i napravili dovoljno mjesta za sve proizvođače. Narod je kod nas naviknut na meso pramenke, a tek kada probaju meso romanovske ovce prepoznaju razliku. Treba dugo vremena da se promijene neke navike, ali kada jednom dođete do srca i stomaka potrošača, onda ste napravili posao. Vjerujem da naše vrijeme tek dolazi, jer je edukacija mukotrpan rad koji se dugoročno isplati - napominje Zirojević-Bužo. 

Ovce se hrane isključivo čitavim žitaricama, janjad se drži na mlijeku do tri mjeseca, a u tom periodu dostignu i težinu za klanje. Ishrana ovaca je prilagođena tako da dobiju osam vrsta žitarica sa dodatkom premiksa za ovce koji po svom sastavu zadovoljava sve potrebe kada su u pitanju minerali, vitamini i soli koji su neophodni za zdravlje životinje. Nakon prelaska u novi objekat planiraju raditi na prodaji rasplodnih grla, jer u skladu sa internim procedurama pratimo proces parenja i stvaramo čistu krvnu liniju, što rezultira održavanjem kvalitetnog genetskog materijala. Dobrom selekcijom i predanim radom možemo izgraditi bosansku krvnu liniju romanovske ovce po uzoru na češku koji su u periodu od 30 godina napravili najbolju krvnu liniju. 

- Dug je put pred nama, ali vjerujemo da možemo promijeniti cijeli pristup u ovom sektoru. Izuzetno je važno okupiti proizvođače, jer zajedničkim radom možemo proizvesti dovoljnu količinu mesa za domaće tržište, osigurati visoku razinu kvaliteta, a samim tim stvoriti okvir i za stvaranje novih radnih mjesta i investicija u ovom sektoru. Sam investitor koristi svaku priliku da promoviše bh. proizvode širom svijeta, jer smatra da bi naša dijaspora mogla biti ključna poluga za pokretanje i ojačavanje preduzetništva u BiH - poručuju iz kompanije "Hacienda de la Vida", priopćeno je iz USAID-a.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • USAID

podastinje carskeovce

Priopćenje,USAID Diaspora Invest Activity

 U Podastinju kod Kiseljaka nalazi se farma romanovskih carskih ovaca.

Tehnička direktorica kompanije "Hacienda de la Vida" Maja Zirojević-Bužo poručuje da razvoj proizvodnje kvalitetne hrane ima budućnost u BiH i da je to potencijal iz kojeg se mogu stvoriti mnogobrojna radna mjesta. 

- Farma se bavi uzgojem romanovske ovce - poznata i kao carska ovca. Matično stado smo uvezli iz Češke i cilj nam je dugoročno razviti mrežu kooperanata u BiH. U Bosnu i Hercegovinu se uvozi velika količina janjećeg mesa, ali vjerujemo da kvalitetom možemo pronaći svoje kupce i tržište u našoj zemlji. Zbog malog obima proizvodnje jasno je da kila kvalitetnog domaćeg janjećeg mesa na tržištu mora koštati oko 15 KM, ali ako bismo povećali uzgoj, uveli nove prakse i pokazali dugoročne prednosti ulaganja u razvoj domaćih kompanija u ovom sektoru, omogućili bismo stanovništvu kvalitetniju ishranu uz manje troškove - kazala je Zirojević-Bužo. 

Iza kompanije "Hacienda de la Vida" stoji investitor iz bosanskohercegovačke dijaspore u Švicarskoj. Krajem devedesetih godina dobio je priliku da zakupi kamion i počne sa uslugama prevoza, s vremenom i uz veliko zalaganje i odricanje razvijeno je respektabilno preduzeće koje trenutno zapošljava više od 150 osoba. Kompanija je podržana kroz grant program USAID Projekta "Diaspora Invest". 

Do danas je više od 100 firmi iz cijele BiH sarađivalo sa ovim razvojnim programom, koji ohrabruje ulaganja iseljeništva u našu zemlju.

Zirojević-Bužo poručuje da takva podrška ohrabruje, ali da su velika ulaganja uvijek na teretu investitora i razvoj poduzetničkog poduhvata tek pred njima. Na samu ideju pokretanja farme za uzgoj ovaca investitor je došao nakon spoznaje koje količine janjećeg mesa se uvoze u BiH a koliko se uzgoji na teritoriji BiH. Dodatno ga je ohrabrio podatak da je samo 20 posto poljoprivrednog zemljišta u BiH iskorišteno, s toga je jasno da ostalih 80 posto predstavlja potencijal za razvoj njegove poslovne ideje. 

- Životinje su trenutno smještene u iznajmljenom objektu, a u finalnoj fazi je opremanje savremene štale koja će poslužiti i kao ogledni objekat za jugoistočnu Evropu. Ostvarena je saradnja sa svim renomiranim stručnjacima i proizvođačima opreme širom Evrope, kako bi izgradili i opremili objekat u skladu sa EU standardima - jer imajući u vidu dugoročni plan, bilo nam je bitno da se u samom startu osiguraju najbolji mogući uslovi za uzgoj stoke. Investitor je insistirao na tome da se koristi isključivo regionalna radna snaga pri izgradnji i opremanju objekta, samim time se uveliko doprinosi razvoju lokalnih zajednica i raste ekonomska moć stanovništva, što je u konačnici i cilj. Kapacitet novog stajskog objekta je 500 rasplodnih ovaca i oko 2.500 janjadi godišnje. Donijeli smo dobra iskustva i dobre prakse u BiH kroz našu kompaniju, i vjerujem da je to put da osnažimo ekonomiju i učinimo je konkurentnom na globalnom tržištu - dodaje tehnička direktorica kompanije. 

Hranu za životinje farma osigurava na lokalnom nivou kroz otkup od poljoprivrednih proizvođača. Osim mesa obrađuju kožu i vunu u saradnji sa tradicionalnim zanatlijama. Tako se na tržištu mogu pronaći jastuci i prerađene kože sa njihove farme. 

- Želimo da imamo ponudu svježeg janjećeg mesa na tržištu posebno u periodu kada ih tradicionalni uzgajivači nemaju, kako bismo zaokružili ciklus i napravili dovoljno mjesta za sve proizvođače. Narod je kod nas naviknut na meso pramenke, a tek kada probaju meso romanovske ovce prepoznaju razliku. Treba dugo vremena da se promijene neke navike, ali kada jednom dođete do srca i stomaka potrošača, onda ste napravili posao. Vjerujem da naše vrijeme tek dolazi, jer je edukacija mukotrpan rad koji se dugoročno isplati - napominje Zirojević-Bužo. 

Ovce se hrane isključivo čitavim žitaricama, janjad se drži na mlijeku do tri mjeseca, a u tom periodu dostignu i težinu za klanje. Ishrana ovaca je prilagođena tako da dobiju osam vrsta žitarica sa dodatkom premiksa za ovce koji po svom sastavu zadovoljava sve potrebe kada su u pitanju minerali, vitamini i soli koji su neophodni za zdravlje životinje. Nakon prelaska u novi objekat planiraju raditi na prodaji rasplodnih grla, jer u skladu sa internim procedurama pratimo proces parenja i stvaramo čistu krvnu liniju, što rezultira održavanjem kvalitetnog genetskog materijala. Dobrom selekcijom i predanim radom možemo izgraditi bosansku krvnu liniju romanovske ovce po uzoru na češku koji su u periodu od 30 godina napravili najbolju krvnu liniju. 

- Dug je put pred nama, ali vjerujemo da možemo promijeniti cijeli pristup u ovom sektoru. Izuzetno je važno okupiti proizvođače, jer zajedničkim radom možemo proizvesti dovoljnu količinu mesa za domaće tržište, osigurati visoku razinu kvaliteta, a samim tim stvoriti okvir i za stvaranje novih radnih mjesta i investicija u ovom sektoru. Sam investitor koristi svaku priliku da promoviše bh. proizvode širom svijeta, jer smatra da bi naša dijaspora mogla biti ključna poluga za pokretanje i ojačavanje preduzetništva u BiH - poručuju iz kompanije "Hacienda de la Vida", priopćeno je iz USAID-a.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.