× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti

os lepenica ucionica

ODRŽANO PREDAVANJE NA TEMU VRŠNJAČKOG NASILJA I SAMOOZLJEĐIVANJA DJECE- NEGATIVNOG TRENDA MEĐU MLADIMA

Ovoga tjedna je u OŠ "Lepenica" održano preventivno predavanje na temu vršnjačkog nasilja. Pojedinačna predavanja za učenike šestoga, sedmoga, osmog i devetog razreda održao je pedagog škole Danijel Blažević.

U uvodnom dijelu napomenuto je da smo u posljednje vrijeme svjedoci sve češćih primjera nasilja među vršnjacima, nasilje se pojavljuje u školi, na ulici, na internetu, u javnom prijevozu, odnosno ne postoji pravilo i može se dogoditi svugdje i svakome. Također su se pojavili i novi "trendovi" u kojima se putem društvenih mreža na internetu promovira samoozljeđivanje djece. Nadležne institucije i većina medija o problemu pišu tek kada se dogodi tragičan kraj, nažalost samo nakon nekoliko dana sve se zaboravi do novog slučaja. Škola kao odgojno-obrazovna institucija dužna je svakodnevno svojim radom poticati na prevenciju nasilja. Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i športa ŽSB je u tu svrhu 2013. godine izradilo "Protokol o postupanju u slučaju nasilja".

Cilj predavanja je buđenje svijesti kod učenika da je nasilje jako širok pojam i da je prisutno svakodnevno u našem bližem okruženju, čak i u našim domovima putem suvremene tehnologije. Dakle vršnjačko nasilje obuhvaća širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja konflikata nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije do ozbiljnih incidenata uz upotrebu oružja. Po definiciji nasilje u školi predstavlja nasilje u kojem je učenik trajno i učestalo izložen negativnim postupcima od strane jednog ili više učenika koji ga namjerno žele povrijediti, poniziti ili izložiti neugodnostima. Naravno među nasiljem ne podrazumijevamo jednokratni incident koji se neće ponoviti, prijateljske razmirice, svađe ili nesporazume, nenamjerno nanošenje boli, prijateljsko zadirkivanje i ostale situacije koje su bezazlene ili plod dječje igre.

Nasilnik za žrtve najčešće bira mirne, utučene, nesigurne, plačljive osobe, osobe s posebnim potrebama, slabijeg imovnog stanja, tjelesno slabiju i nespretniju djecu, odnosno djecu koja u nekom pogledu predstavljaju manjinu u odnosu na ostale. Nasilje se može podijeliti u nekoliko vrsta, no ona koja su česta među vršnjacima u školi su psihičko, tjelesno, seksualno, socijalno, te nasilje na internetu.

PSIHIČKO NASILJE

Podrazumijeva situacije kada vas netko vrijeđa, ismijava, kritizira, optužuje, prijeti vam, naziva vas pogrdnim imenima, ponižava, omalovažava vas ili vašu obitelj i prijatelje, ruga vam se….

TJELESNO NASILJE

Podrazumijeva: šamaranje, udaranje, guranje, šutiranje, štipanje, gnječenje, čupanje za kosu, lomljenje dijelova tijela, posjekotine, gašenje cigareta po tijelu, davljenje, grebanje, ujedanje, saplitanje, gađanje nekim predmetom i drugo.

SEKSUALNO NASILJE

Podrazumijeva svako ostvarivanje ili pokušaj ostvarivanja seksualnog odnosa ili seksualnih aktivnosti protiv vaše volje, Ono uključuje silovanje i pokušaj silovanja, dodirivanje intimnih dijelova tijela, seksualne primjedbe, ponude, zahtjeve, ucjene, šale, izraze lica i pokrete tijela koji u vama izazivaju osjećaj stida ili poniženja, prisiljavanje na gledanje pornografskih filmova ili časopisa, prisiljavanje na pornografsko fotografiranje i drugo. Također treba napomenuti da se u posljednje vrijeme događaju situacije u kojima se javno objavljuju ili razmjenjuju intimne slike maloljetne djece, što kod žrtve može izazvati teške psihološke posljedice.

SOCIJALNO NASILJE

Karakteristike su izbjegavanje, ignoriranje, isključivanje pojedinaca iz aktivnosti, ogovaranje, širenje zlobnih tračeva, stvaranje skupina među vršnjacima u kojima su pojedini učenici odbačeni…

NASILJE NA INTERNETU

Podrazumijeva situaciju kad je dijete ili tinejdžer izloženo napadu drugog djeteta, tinejdžera ili grupe djece, putem interneta ili mobilnog telefona. Napadi se većinom sastoje od slanja uznemirujućih poruka mobitelom, e-mailom ili na chatu, krađom lozinki, objavljivanju privatnih podataka i fotografija, širenjem neistine, lažnog predstavljanja ili neprimjerenim komentarima. Današnja djeca svoje slobodno vrijeme najčešće provode u svojim sobama, preko interneta imaju pristup s cijelim svijetom gdje su izložena raznim opasnostima. Također učenici često potajno mobitele koriste za vrijeme nastave, snimaju sebe i svoje nastavnike čime ugrožavaju kvalitetno obrazovanje, ugled svoje obitelji, nastavnika i škole.

SAMOOZLJEĐIVANJE, NEGATIVNI "TREND" MEĐU MLADIMA

Na predavanju se također razgovaralo o novim negativnim pojavama u našem društvu. Proteklih dana u pojedinim školama u susjednom Sarajevu pojavio se negativan trend samoozljeđivanja učenika koji je postao popularan putem društvenih mreža. Prema navodima majki, djeca su na Instagramu napravila grupu gdje su jedni drugima postavljali izazove s rezanjem.

Roditeljima koji primijete da se njihova djeca samoozljeđuje se savjetuje da potraže stručnu pomoć i ne budu grubi prema djetetu već pronađu način kako da komuniciraju s njim jer se iza toga krije dublji problem zbog kojeg to rade.
Ovoj negativnoj metodi sklonije su djevojčice, jedna teorija to objašnjava na način da su djevojke odgajane kako bi svoje strahove i ljutnju zadržale u sebi, dok su dečki naučeni izbaciti te negativne osjećaje kroz, primjerice, nasilje. Iako se djevojke češće samoozljeđuju, ne znači da nema dječaka koji su skloni takvom ponašanju.

Problem sa samoozljeđivanjem taj je što nudi samo privremeno rješenje, koje je jako opasno za zdravlje. Odvraća vam pozornost od onoga što zaista osjećate, no zapravo se ne suočavate s istinskim problemima koji vas muče.

POSLJEDICA NASILJA

Djeca koja dožive nasilje mogu imati izuzetno teške posljedice koje ih mogu pratiti tijekom cijeloga života. Takva djeca postaju plašljiva, povučena, površna, nezainteresirana, nemirna i lijena. Često se počinju ljutiti za svaku sitnicu, skloni su varanju, laži, prkosu, krađi i bježanju od obveza i odgovornosti. Zbog toga je vrlo čest slučaj da žrtva vremenom postane nasilnik, odnosno većina maloljetnih delinkvenata su nekada bili u ulozi žrtve. Upravo su to djeca koja odrastaju u nesređenoj i zapuštenoj obitelji u kojem prevladavaju svađe i nasilje. Dijete iz takve obitelji ne poznaje normalne modele rješavanja problema i često agresivnost vidi kao normalan način ponašanja.

Učenicima je poručeno da ne smijemo biti promatrači nasilja ili nijemi svjedoci, da uživaju u normalnom druženju s prijateljima, da uživaju u školi i najljepšem životnom razdoblju. Da u životu budu spremni na razne prepreke koje ne smiju rješavati nasiljem nego razgovorom, poštenim radom i znanjem.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST

os lepenica ucionica

ODRŽANO PREDAVANJE NA TEMU VRŠNJAČKOG NASILJA I SAMOOZLJEĐIVANJA DJECE- NEGATIVNOG TRENDA MEĐU MLADIMA

Ovoga tjedna je u OŠ "Lepenica" održano preventivno predavanje na temu vršnjačkog nasilja. Pojedinačna predavanja za učenike šestoga, sedmoga, osmog i devetog razreda održao je pedagog škole Danijel Blažević.

U uvodnom dijelu napomenuto je da smo u posljednje vrijeme svjedoci sve češćih primjera nasilja među vršnjacima, nasilje se pojavljuje u školi, na ulici, na internetu, u javnom prijevozu, odnosno ne postoji pravilo i može se dogoditi svugdje i svakome. Također su se pojavili i novi "trendovi" u kojima se putem društvenih mreža na internetu promovira samoozljeđivanje djece. Nadležne institucije i većina medija o problemu pišu tek kada se dogodi tragičan kraj, nažalost samo nakon nekoliko dana sve se zaboravi do novog slučaja. Škola kao odgojno-obrazovna institucija dužna je svakodnevno svojim radom poticati na prevenciju nasilja. Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i športa ŽSB je u tu svrhu 2013. godine izradilo "Protokol o postupanju u slučaju nasilja".

Cilj predavanja je buđenje svijesti kod učenika da je nasilje jako širok pojam i da je prisutno svakodnevno u našem bližem okruženju, čak i u našim domovima putem suvremene tehnologije. Dakle vršnjačko nasilje obuhvaća širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja konflikata nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije do ozbiljnih incidenata uz upotrebu oružja. Po definiciji nasilje u školi predstavlja nasilje u kojem je učenik trajno i učestalo izložen negativnim postupcima od strane jednog ili više učenika koji ga namjerno žele povrijediti, poniziti ili izložiti neugodnostima. Naravno među nasiljem ne podrazumijevamo jednokratni incident koji se neće ponoviti, prijateljske razmirice, svađe ili nesporazume, nenamjerno nanošenje boli, prijateljsko zadirkivanje i ostale situacije koje su bezazlene ili plod dječje igre.

Nasilnik za žrtve najčešće bira mirne, utučene, nesigurne, plačljive osobe, osobe s posebnim potrebama, slabijeg imovnog stanja, tjelesno slabiju i nespretniju djecu, odnosno djecu koja u nekom pogledu predstavljaju manjinu u odnosu na ostale. Nasilje se može podijeliti u nekoliko vrsta, no ona koja su česta među vršnjacima u školi su psihičko, tjelesno, seksualno, socijalno, te nasilje na internetu.

PSIHIČKO NASILJE

Podrazumijeva situacije kada vas netko vrijeđa, ismijava, kritizira, optužuje, prijeti vam, naziva vas pogrdnim imenima, ponižava, omalovažava vas ili vašu obitelj i prijatelje, ruga vam se….

TJELESNO NASILJE

Podrazumijeva: šamaranje, udaranje, guranje, šutiranje, štipanje, gnječenje, čupanje za kosu, lomljenje dijelova tijela, posjekotine, gašenje cigareta po tijelu, davljenje, grebanje, ujedanje, saplitanje, gađanje nekim predmetom i drugo.

SEKSUALNO NASILJE

Podrazumijeva svako ostvarivanje ili pokušaj ostvarivanja seksualnog odnosa ili seksualnih aktivnosti protiv vaše volje, Ono uključuje silovanje i pokušaj silovanja, dodirivanje intimnih dijelova tijela, seksualne primjedbe, ponude, zahtjeve, ucjene, šale, izraze lica i pokrete tijela koji u vama izazivaju osjećaj stida ili poniženja, prisiljavanje na gledanje pornografskih filmova ili časopisa, prisiljavanje na pornografsko fotografiranje i drugo. Također treba napomenuti da se u posljednje vrijeme događaju situacije u kojima se javno objavljuju ili razmjenjuju intimne slike maloljetne djece, što kod žrtve može izazvati teške psihološke posljedice.

SOCIJALNO NASILJE

Karakteristike su izbjegavanje, ignoriranje, isključivanje pojedinaca iz aktivnosti, ogovaranje, širenje zlobnih tračeva, stvaranje skupina među vršnjacima u kojima su pojedini učenici odbačeni…

NASILJE NA INTERNETU

Podrazumijeva situaciju kad je dijete ili tinejdžer izloženo napadu drugog djeteta, tinejdžera ili grupe djece, putem interneta ili mobilnog telefona. Napadi se većinom sastoje od slanja uznemirujućih poruka mobitelom, e-mailom ili na chatu, krađom lozinki, objavljivanju privatnih podataka i fotografija, širenjem neistine, lažnog predstavljanja ili neprimjerenim komentarima. Današnja djeca svoje slobodno vrijeme najčešće provode u svojim sobama, preko interneta imaju pristup s cijelim svijetom gdje su izložena raznim opasnostima. Također učenici često potajno mobitele koriste za vrijeme nastave, snimaju sebe i svoje nastavnike čime ugrožavaju kvalitetno obrazovanje, ugled svoje obitelji, nastavnika i škole.

SAMOOZLJEĐIVANJE, NEGATIVNI "TREND" MEĐU MLADIMA

Na predavanju se također razgovaralo o novim negativnim pojavama u našem društvu. Proteklih dana u pojedinim školama u susjednom Sarajevu pojavio se negativan trend samoozljeđivanja učenika koji je postao popularan putem društvenih mreža. Prema navodima majki, djeca su na Instagramu napravila grupu gdje su jedni drugima postavljali izazove s rezanjem.

Roditeljima koji primijete da se njihova djeca samoozljeđuje se savjetuje da potraže stručnu pomoć i ne budu grubi prema djetetu već pronađu način kako da komuniciraju s njim jer se iza toga krije dublji problem zbog kojeg to rade.
Ovoj negativnoj metodi sklonije su djevojčice, jedna teorija to objašnjava na način da su djevojke odgajane kako bi svoje strahove i ljutnju zadržale u sebi, dok su dečki naučeni izbaciti te negativne osjećaje kroz, primjerice, nasilje. Iako se djevojke češće samoozljeđuju, ne znači da nema dječaka koji su skloni takvom ponašanju.

Problem sa samoozljeđivanjem taj je što nudi samo privremeno rješenje, koje je jako opasno za zdravlje. Odvraća vam pozornost od onoga što zaista osjećate, no zapravo se ne suočavate s istinskim problemima koji vas muče.

POSLJEDICA NASILJA

Djeca koja dožive nasilje mogu imati izuzetno teške posljedice koje ih mogu pratiti tijekom cijeloga života. Takva djeca postaju plašljiva, povučena, površna, nezainteresirana, nemirna i lijena. Često se počinju ljutiti za svaku sitnicu, skloni su varanju, laži, prkosu, krađi i bježanju od obveza i odgovornosti. Zbog toga je vrlo čest slučaj da žrtva vremenom postane nasilnik, odnosno većina maloljetnih delinkvenata su nekada bili u ulozi žrtve. Upravo su to djeca koja odrastaju u nesređenoj i zapuštenoj obitelji u kojem prevladavaju svađe i nasilje. Dijete iz takve obitelji ne poznaje normalne modele rješavanja problema i često agresivnost vidi kao normalan način ponašanja.

Učenicima je poručeno da ne smijemo biti promatrači nasilja ili nijemi svjedoci, da uživaju u normalnom druženju s prijateljima, da uživaju u školi i najljepšem životnom razdoblju. Da u životu budu spremni na razne prepreke koje ne smiju rješavati nasiljem nego razgovorom, poštenim radom i znanjem.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.