× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Žene u povijesti

 

berta-benc-770x475.jpg

 

Inženjer mehanike, Karl Benc, je 29. siječnja 1886. godine, u svojoj zanatskoj radionici u Mannheimu napravio prvo vozilo sa benzinskim motorom.

Ovaj dan slavi se kao dan rođenja prvog automobila na svetu. Njegovi suvremenici i zemljaci, Gottlib Daimler i Wilhelm Maybach, radili su na sličnim izumima u isto vreme i u tajnosti, ali je Benz prvi patentirao vozilo čime je stekao veliku međunarodnu slavu. Međutim, iako se pojam automobila vezuje za njegovo ime, on nije bio prva osoba koja je sela za volan.

Nakon što je sklopio prvi automobil na svetu, Karl Benz je otišao u kafanu da proslavi sa suradnicima i prijateljima ovaj uspeh. Te noći, jedan od njegovih sinova se razbolio, pa je njegova supruga, Berta Benz, krenula u potragu za mužem. Kako nije mogla pešice obići sve kafane u Mannheimu i okolici, odlučila je sjesti u tek napravljeno vozilo. Neobična buka i još neobičniji izgled automobila (koji je imao tri točka) isterali su mnoge pospane glave na prozore i ulice. Ubrzo se gradom pronela vijest da Benzova žena vozi automobil, pa su ljudi izlazili na ulice kako bi ga videli i divili se kako automobilu tako njoj za volanom. Vijest je stigla do kafane u kojoj je Benz slavio s prijateljima prije njegove žene. Zaprepašten, istrčao joj je u susret, ali je umesto kritike, Bertu je dočekao aplauz i divljenje okupljenog stanovništva.

Ova priča zapamćena je kao legenda o prvoj vožnji automobila, iako za nju nema konkretnih povijesnih  dokaza. Ipak, ako pogledamo povijesne podatke, mjesto prvog vozača (vozačice) u povijesti i dalje pripada Berti Benz.

Ona je bila jedna od rijetkih žena koje su iskoristile njemački zakon donijet sredinom 19. stoljeća, po kojem neudana žena ima pravo raspolagati svojom imovinom, tj. mirazom, bez pristanka porodice. Dvije godine prije nego što će se udati za Karla Benza, Berta Ringer uložila je novac u njegovu firmu za obradu željeza. Mimo zakona, nakon udaje, Karl joj je dozvolio da svoj novac ulaže i dalje u razvitak industrije i mehanike, čime je Berta postala poslovni partner i financijska podrška svom mužu.

Službeni povijesni podaci zabilježili su Bertu kao prvog vozača automobila kada je u kolovozu 1888. godine, bez znanja svog muža, sjela u automobil zajedno sa sinovima Rihardom (13) i Eugenom (15) i odvezla ih u posetu svojoj majci u rodni Pforzheim. Prateći željezničke pruge, ova pionirska tura iznosila je 106 km u jednom pravcu. Njom je Berta dokazala i mužu i svetu da je automobil spreman za korištenje i masovnu proizvodnju.

Podaci o ovoj vožnji govore da je tijekom puta Berta u nekoliko navrata morala izvršiti sitne opravke na vozilu, čime ga je unapredila za vožnju u realnim uvjetima. Kada joj je ponestalo benzina, auto je napunila ligroinom, naftnim jedinjenjem koje je pronašla u ljekarnoj. Iskoristila je podvezicu kako bi popravila sistem za paljenje motora. Cijevi kroz koje je prolazilo gorivo brzo su se zapušile pa ih je čistila iglom za pričvršćivanje šešira. Kada su drvene kočnice počele otkazivati, svratila je do obućara koji joj je napravio par kožnih, čime su stvorene prve papučice za kočenje. Berta je stigla u Pforzheim nešto pre ponoći obavijestivši telegramom muža o uspešnoj vožnji.

Tijekom putovanja mnogo ljudi se uplašilo nove i još neviđene mašine koja je svuda izazivala znatiželju i interesovanje. Ovo putovanje bilo je prekretnica, kako u marketingu novog proizvoda, tako i u tehničkim rješenjima. Nakon ove probne vožnje, Berta je uočila nedostatke vozila na kojima je trebalo raditi, utvrdivši probnu vožnju kao neophodan uvjet prije stavljanja automobila u prodaju. Nakon ovih opservacija i tehničkih izmjena, par Benz izašao je na tržište sa unapređenim proizvodom, Modelom III, spremnim za korištenje. Model III rasprodat je u veoma kratkom razdoblju, iako će tek kasnija rješenja postati opšće popularna i šire konzumirana.

Godine 1944. na svoj rođendan, Berta je dobila titulu počasnog građanina Tehničkog univerziteta u Karlsruhuu. Dva dana kasnije preminula je u svojoj vili u Ladenbugru, u koju je 1906. godine obitelj preselila radionicu Benz i sinovi. Benzova proizvodnja prerast će u jedan od najpoznatijih brendova automobilske industrije, Mercedes-Benz.

Berta Benz memorijalna ruta ustanovljena je 2008. godine i ona prati putanju prve vožnje automobilom, a zavedena je kao dio svjetske industrijske baštine.

Mercedes je objavio zanimljiv video u kome nas podseća na same početke auto-industrije i odaje priznanje ovoj izuzetnoj ženi:

 

{source}
<!-- You can place html anywhere within the source tags --><iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/JBL_G-C51Dk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>


<script language="javascript" type="text/javascript">
// You can place JavaScript like this

</script>
<?php
// You can place PHP like this

?>
{/source}

 

 

izvor: lolamagazin.com

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Žene u povijesti

 

berta-benc-770x475.jpg

 

Inženjer mehanike, Karl Benc, je 29. siječnja 1886. godine, u svojoj zanatskoj radionici u Mannheimu napravio prvo vozilo sa benzinskim motorom.

Ovaj dan slavi se kao dan rođenja prvog automobila na svetu. Njegovi suvremenici i zemljaci, Gottlib Daimler i Wilhelm Maybach, radili su na sličnim izumima u isto vreme i u tajnosti, ali je Benz prvi patentirao vozilo čime je stekao veliku međunarodnu slavu. Međutim, iako se pojam automobila vezuje za njegovo ime, on nije bio prva osoba koja je sela za volan.

Nakon što je sklopio prvi automobil na svetu, Karl Benz je otišao u kafanu da proslavi sa suradnicima i prijateljima ovaj uspeh. Te noći, jedan od njegovih sinova se razbolio, pa je njegova supruga, Berta Benz, krenula u potragu za mužem. Kako nije mogla pešice obići sve kafane u Mannheimu i okolici, odlučila je sjesti u tek napravljeno vozilo. Neobična buka i još neobičniji izgled automobila (koji je imao tri točka) isterali su mnoge pospane glave na prozore i ulice. Ubrzo se gradom pronela vijest da Benzova žena vozi automobil, pa su ljudi izlazili na ulice kako bi ga videli i divili se kako automobilu tako njoj za volanom. Vijest je stigla do kafane u kojoj je Benz slavio s prijateljima prije njegove žene. Zaprepašten, istrčao joj je u susret, ali je umesto kritike, Bertu je dočekao aplauz i divljenje okupljenog stanovništva.

Ova priča zapamćena je kao legenda o prvoj vožnji automobila, iako za nju nema konkretnih povijesnih  dokaza. Ipak, ako pogledamo povijesne podatke, mjesto prvog vozača (vozačice) u povijesti i dalje pripada Berti Benz.

Ona je bila jedna od rijetkih žena koje su iskoristile njemački zakon donijet sredinom 19. stoljeća, po kojem neudana žena ima pravo raspolagati svojom imovinom, tj. mirazom, bez pristanka porodice. Dvije godine prije nego što će se udati za Karla Benza, Berta Ringer uložila je novac u njegovu firmu za obradu željeza. Mimo zakona, nakon udaje, Karl joj je dozvolio da svoj novac ulaže i dalje u razvitak industrije i mehanike, čime je Berta postala poslovni partner i financijska podrška svom mužu.

Službeni povijesni podaci zabilježili su Bertu kao prvog vozača automobila kada je u kolovozu 1888. godine, bez znanja svog muža, sjela u automobil zajedno sa sinovima Rihardom (13) i Eugenom (15) i odvezla ih u posetu svojoj majci u rodni Pforzheim. Prateći željezničke pruge, ova pionirska tura iznosila je 106 km u jednom pravcu. Njom je Berta dokazala i mužu i svetu da je automobil spreman za korištenje i masovnu proizvodnju.

Podaci o ovoj vožnji govore da je tijekom puta Berta u nekoliko navrata morala izvršiti sitne opravke na vozilu, čime ga je unapredila za vožnju u realnim uvjetima. Kada joj je ponestalo benzina, auto je napunila ligroinom, naftnim jedinjenjem koje je pronašla u ljekarnoj. Iskoristila je podvezicu kako bi popravila sistem za paljenje motora. Cijevi kroz koje je prolazilo gorivo brzo su se zapušile pa ih je čistila iglom za pričvršćivanje šešira. Kada su drvene kočnice počele otkazivati, svratila je do obućara koji joj je napravio par kožnih, čime su stvorene prve papučice za kočenje. Berta je stigla u Pforzheim nešto pre ponoći obavijestivši telegramom muža o uspešnoj vožnji.

Tijekom putovanja mnogo ljudi se uplašilo nove i još neviđene mašine koja je svuda izazivala znatiželju i interesovanje. Ovo putovanje bilo je prekretnica, kako u marketingu novog proizvoda, tako i u tehničkim rješenjima. Nakon ove probne vožnje, Berta je uočila nedostatke vozila na kojima je trebalo raditi, utvrdivši probnu vožnju kao neophodan uvjet prije stavljanja automobila u prodaju. Nakon ovih opservacija i tehničkih izmjena, par Benz izašao je na tržište sa unapređenim proizvodom, Modelom III, spremnim za korištenje. Model III rasprodat je u veoma kratkom razdoblju, iako će tek kasnija rješenja postati opšće popularna i šire konzumirana.

Godine 1944. na svoj rođendan, Berta je dobila titulu počasnog građanina Tehničkog univerziteta u Karlsruhuu. Dva dana kasnije preminula je u svojoj vili u Ladenbugru, u koju je 1906. godine obitelj preselila radionicu Benz i sinovi. Benzova proizvodnja prerast će u jedan od najpoznatijih brendova automobilske industrije, Mercedes-Benz.

Berta Benz memorijalna ruta ustanovljena je 2008. godine i ona prati putanju prve vožnje automobilom, a zavedena je kao dio svjetske industrijske baštine.

Mercedes je objavio zanimljiv video u kome nas podseća na same početke auto-industrije i odaje priznanje ovoj izuzetnoj ženi:

 

{source}
<!-- You can place html anywhere within the source tags --><iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/JBL_G-C51Dk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>


<script language="javascript" type="text/javascript">
// You can place JavaScript like this

</script>
<?php
// You can place PHP like this

?>
{/source}

 

 

izvor: lolamagazin.com

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.