× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Instalirano oko 300

puni-auto.jpeg

Povećan uvoz električnih automobila zahtijeva i veći broj električnih punjača. Za razvoj elektromobilnosti ključna je dobra infrastruktura za punjenje vozila na električni pogon. Na razini BiH trenutačno je instalirano više od 300 punjača.

- S obzirom na zanimanje i tempo razvoja, svakim danom sve je teže pratiti razvoj električnih punjača. Stoga, kako bi se korisnicima električnih vozila, ali i onima koji to žele postati omogućilo što veću udobnost vožnje, sa što manjom brigom o dostupnosti punionica, pozivamo sve njihove vlasnike da na www.chargerbih.ba besplatno registriraju punionicu i navedu podatke, poput vrste punionice, snage, dostupnosti, naplate, fotografije i slično. Dodatno, ovaj upis punionica na www.chargerbih.ba bi osobito mogao biti od značaja ugostiteljskim objektima, hotelima, restoranima, koji time dobivaju ne samo na vidljivosti punjača već i pratećih usluga koje nude - kazala je za akta.ba Anela Karahasan iz Udruge za elektromobilnost koja djeluje pri Gospodarskoj komori FBiH.

Broj trenutačnih punjača je, ističe, daleko od dovoljnog s obzirom na to da je mali dio javnog karaktera. Većinom su AC, tzv. spore i privatnog karaktera, uz tržne centre i ugostiteljske objekte.

- Prijeka je potreba za instalacijom DC, tzv. brzih punionica, osobito na dionicama autoceste - objasnila je. Naplata punjenja definirana je u okviru Zakona o električnoj energiji FBiH. Definirano je da naplata treba biti u razumnim granicama, odnosno ne odstupati previše od tržišne cijene električne energije. 

- Konačnu cijenu naplate za punjenje definiraju vlasnici punjača - istaknula je. Električna vozila mogu se puniti u svako doba, odnosno nevezano uz doba dana, a uvjet je ispravan punjač.

- Ako se vozilo ne može puniti, potrebno je provjeriti druge čimbenike, počevši prvo od ispravnosti punjača pa nadalje, a ne od doba dana. Čak i tijekom dana, pa i kad putujete izvan granica BiH, može se dogoditi situacija da dođete do punjača, a on nije u funkciji. Na sreću, ove situacije nisu tako česte. BiH još uvijek nije u fazi da je pri punjenju električnih vozila noću elektroenergetska mreža preopterećena - objasnila je. Lani je u BiH uvezeno 240 električnih automobila, dok ih je godinu ranije u BiH stiglo 69. 

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Instalirano oko 300

puni-auto.jpeg

Povećan uvoz električnih automobila zahtijeva i veći broj električnih punjača. Za razvoj elektromobilnosti ključna je dobra infrastruktura za punjenje vozila na električni pogon. Na razini BiH trenutačno je instalirano više od 300 punjača.

- S obzirom na zanimanje i tempo razvoja, svakim danom sve je teže pratiti razvoj električnih punjača. Stoga, kako bi se korisnicima električnih vozila, ali i onima koji to žele postati omogućilo što veću udobnost vožnje, sa što manjom brigom o dostupnosti punionica, pozivamo sve njihove vlasnike da na www.chargerbih.ba besplatno registriraju punionicu i navedu podatke, poput vrste punionice, snage, dostupnosti, naplate, fotografije i slično. Dodatno, ovaj upis punionica na www.chargerbih.ba bi osobito mogao biti od značaja ugostiteljskim objektima, hotelima, restoranima, koji time dobivaju ne samo na vidljivosti punjača već i pratećih usluga koje nude - kazala je za akta.ba Anela Karahasan iz Udruge za elektromobilnost koja djeluje pri Gospodarskoj komori FBiH.

Broj trenutačnih punjača je, ističe, daleko od dovoljnog s obzirom na to da je mali dio javnog karaktera. Većinom su AC, tzv. spore i privatnog karaktera, uz tržne centre i ugostiteljske objekte.

- Prijeka je potreba za instalacijom DC, tzv. brzih punionica, osobito na dionicama autoceste - objasnila je. Naplata punjenja definirana je u okviru Zakona o električnoj energiji FBiH. Definirano je da naplata treba biti u razumnim granicama, odnosno ne odstupati previše od tržišne cijene električne energije. 

- Konačnu cijenu naplate za punjenje definiraju vlasnici punjača - istaknula je. Električna vozila mogu se puniti u svako doba, odnosno nevezano uz doba dana, a uvjet je ispravan punjač.

- Ako se vozilo ne može puniti, potrebno je provjeriti druge čimbenike, počevši prvo od ispravnosti punjača pa nadalje, a ne od doba dana. Čak i tijekom dana, pa i kad putujete izvan granica BiH, može se dogoditi situacija da dođete do punjača, a on nije u funkciji. Na sreću, ove situacije nisu tako česte. BiH još uvijek nije u fazi da je pri punjenju električnih vozila noću elektroenergetska mreža preopterećena - objasnila je. Lani je u BiH uvezeno 240 električnih automobila, dok ih je godinu ranije u BiH stiglo 69. 

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.