Marko Lijak Jaro bio je najprepoznatljivije lice iza kamera HTV KISS
U dobrom društvu, sa svojim najbližim, obitelji i rodbinom, prijateljima ali i kolegama s kojima je na Hrvatskoj televiziji KISS proveo najveći radnog vijeka, Fojničanin Marko Lijak, prepoznatljiv i po nadimku Jaro, proslavio je 80. rođendan. Lijak koji je bio i ostao Jaro svima koji ga poznaju i s njime život dijele bez sumnje je bio najprepoznatljivije lice iza kamera HRT KISS. S ovom je televizijom Lijak kao rođeni Fojničanin izrastao u vrsnog u tv snimatelja, a po potrebi i kamermana u studiju i za potrebe prijenosa različitih događaja uživo. Kamere, koju je dobio od brata Ante koji je radi u Švicarskoj, Lijak se prihvatio u vremenu kada je između kamere na ramenu ili ruci i glave u torbi često stajao znak jednakosti, u ratnim i poratnim vremenima kada su snimke mnogih događaja u Lepeničkoj dolini bile puno više od „sirovog materijala“ za tv prilog ili reportažu. Mnoštvo Jarinih snimaka obišlo je svijet, posredstvom razmjene s HRT-om kao i drugim tv kućama s kojima je HRT KISS tijekom svojega postojanja, prije integriranja u RTV Herceg- Bosne, surađivao.
Marko Lijak pored kamere prepoznatljiv i po jedinstvenom smislu za humoru i metodama prenošenja znanja na mlađe kolege, narodnom terminologijom uz koju se bolje uči i pamti, ali nerijetko i nasmije do suza. I u mirovini Lijak rijetko miruje. Već godinama živi u Fojnici u koju se odavno vratio, nakon prognaničkih godina provedenih u Kiseljaku. Mnogima je danas prepoznatljiv po iščitavanju novina uz jutarnju kavu, navike koja polako nestaje. No, za Jaru je ona dio dnevnih rituala uz koje je u deveto desetljeće života zagazio vitalan. Toliko da se nitko ne bi previše začudio ako bi ga ponovno vidio s kamerom u ruci kako bilježi za ljude ovih prostora važne događaje baš kao nekad, otrgnuvši ih zauvijek zaboravu. I baš kao što je on sačuvao mnoge uspomene i događaje bilježeći ih objektivom kamere, tako je i Jaro mnogima i nakon odlaska u mirovinu, ostao u sjećanju kao najprepoznatljivije lice iza kamere mnogi bi rekli male i lokalne, a zapravo vrijedne televizije koja će bez sumnje ostati upisana u povijesti ratnih i poslijeratnih hrvatskih medija u BiH.
AP/Artinfo.ba