× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Nema kraja

automobili-guzvaaa.png

Nakon što je gorivo u cijeloj regiji, pa tako i u Bosni i Hercegovini, značajno poskupjelo, vozači bi se uskoro mogli susresti s još jednim cjenovnim šokom. Prema najavama proizvođača, a zbog cjelokupne situacije u svijetu, poskupjet će i gume za automobile koje bismo kroz dva tjedna trebali mijenjati,prenosi Večernji.

Njihove cijene rasle su i u pandemiji nakon što su porasli troškovi dostave i sirovina potrebnih za proizvodnju, a sada će poskupjeti zbog skoka cijena nafte.

Brojni proizvođači guma povećali su cijene u posljednjih 12 mjeseci zbog niza čimbenika u godini bogatoj događajima za industriju guma, a osim toga, 2021. godine su porasle cijene prekooceanskog prijevoza, što je posebno utjecalo na gume uvezene iz Japana, Kine i Francuske.

Cijene skuplje i do 20 posto

HAK revija piše da je nova generacija ljetnih guma u prosjeku već porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a od travnja se najavljuje još jedan rast. To znači da bi gume ukupno mogle biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu.

Osim cijena sirovina, na cijene guma utjecali su i povećani troškovi energije i transporta. Cijene kaučuka su porasle, a oko trećine čađe (ugljikovog praha) potrebna za proizvodnju guma velikim dijelom dolazi iz Rusije, što bi mogao biti novi izvor problema, odnosno rasta cijena. Problem je i što su tvornice koje su proizvodile gume za sjeverni dio Europe stacionirane u Rusiji, pa one zbog sankcija stoje. Proizvodnja se zbog toga preusmjerava na tvornice koje su opskrbljivale središnju i južnu Europu, no pošto su njihovi kapaciteti ograničeni, upitno je što će biti s ponudom.

Dok se europski proizvođači guma suočeni s brojnim problemima, s druge strane svjetski mediji pišu da tržište guma u azijsko-pacifičkoj regiji bilježi stalan rast kineskih marki guma. Potražnja za njihovim gumama raste diljem svijeta, a jedan od razloga su i niže cijena kineskih guma u usporedbi s poznatim markama guma.

Problem su i rezervni dijelovi

Podsjećamo, osim cijena goriva, skočile su i cijene rezervnih dijelova automobila, a proizvođači diljem svijeta suočeni su s problemima oko rokova isporuke vozila zbog nedostataka pojedinih dijelova. Neki su proizvođači automobila imali ozbiljnih problema i zbog toga što im je dio proizvodnje u Rusiji ili Ukrajini, a zbog manjka sirovina i zastoja u opskrbi nekih komponenti mogla bi nastradati i industrija električnih vozila, prenosi Depo. 

Ako ste među onima koji planiraju kupiti nove ljetne gume jer su vam se stare istrošile, poksupljenja biste mogli osjetiti na svojoj koži već kroz dva tjedna. Naime, od 1. travnja zimska oprema više nije obvezna na našim automobilima, a to je i vrijeme kada vozači na svoje automobile stavljaju ljetne gume.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Nema kraja

automobili-guzvaaa.png

Nakon što je gorivo u cijeloj regiji, pa tako i u Bosni i Hercegovini, značajno poskupjelo, vozači bi se uskoro mogli susresti s još jednim cjenovnim šokom. Prema najavama proizvođača, a zbog cjelokupne situacije u svijetu, poskupjet će i gume za automobile koje bismo kroz dva tjedna trebali mijenjati,prenosi Večernji.

Njihove cijene rasle su i u pandemiji nakon što su porasli troškovi dostave i sirovina potrebnih za proizvodnju, a sada će poskupjeti zbog skoka cijena nafte.

Brojni proizvođači guma povećali su cijene u posljednjih 12 mjeseci zbog niza čimbenika u godini bogatoj događajima za industriju guma, a osim toga, 2021. godine su porasle cijene prekooceanskog prijevoza, što je posebno utjecalo na gume uvezene iz Japana, Kine i Francuske.

Cijene skuplje i do 20 posto

HAK revija piše da je nova generacija ljetnih guma u prosjeku već porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a od travnja se najavljuje još jedan rast. To znači da bi gume ukupno mogle biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu.

Osim cijena sirovina, na cijene guma utjecali su i povećani troškovi energije i transporta. Cijene kaučuka su porasle, a oko trećine čađe (ugljikovog praha) potrebna za proizvodnju guma velikim dijelom dolazi iz Rusije, što bi mogao biti novi izvor problema, odnosno rasta cijena. Problem je i što su tvornice koje su proizvodile gume za sjeverni dio Europe stacionirane u Rusiji, pa one zbog sankcija stoje. Proizvodnja se zbog toga preusmjerava na tvornice koje su opskrbljivale središnju i južnu Europu, no pošto su njihovi kapaciteti ograničeni, upitno je što će biti s ponudom.

Dok se europski proizvođači guma suočeni s brojnim problemima, s druge strane svjetski mediji pišu da tržište guma u azijsko-pacifičkoj regiji bilježi stalan rast kineskih marki guma. Potražnja za njihovim gumama raste diljem svijeta, a jedan od razloga su i niže cijena kineskih guma u usporedbi s poznatim markama guma.

Problem su i rezervni dijelovi

Podsjećamo, osim cijena goriva, skočile su i cijene rezervnih dijelova automobila, a proizvođači diljem svijeta suočeni su s problemima oko rokova isporuke vozila zbog nedostataka pojedinih dijelova. Neki su proizvođači automobila imali ozbiljnih problema i zbog toga što im je dio proizvodnje u Rusiji ili Ukrajini, a zbog manjka sirovina i zastoja u opskrbi nekih komponenti mogla bi nastradati i industrija električnih vozila, prenosi Depo. 

Ako ste među onima koji planiraju kupiti nove ljetne gume jer su vam se stare istrošile, poksupljenja biste mogli osjetiti na svojoj koži već kroz dva tjedna. Naime, od 1. travnja zimska oprema više nije obvezna na našim automobilima, a to je i vrijeme kada vozači na svoje automobile stavljaju ljetne gume.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.