× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Budućnost pripada (že)nama 2021

Kimeta slika 1

U okviru projekta Budućnost pripada (že)nama 2021 koji se provodi od strane Udruge MELIOR Mostar uz podršku sredstava iz FIGAP II programa, na portalu ARTinfo.ba moći ćete u sljedećem razdoblju uživati u inspirativnim pričama poduzetnica Bosne i Hercegovine iz više industrija.

Tema današnjeg intervjua je turizam, upoznajte Kimetu Dilberović.

Artinfo.ba:  Vodite turističku agenciju pod nazivom „KIM travel Mostar“, možete li našim čitateljima predstaviti dosadašnji rad Vaše Agencije?

Turistička agencija KIM travel Mostar, je relativno mlada agencija. Općenito nudimo sve, od transfera, smještaja, izleta itd. kao i većina drugih agencija. Poslujemo na domaćem i stranom tržištu Europe, Amerike i Azije tj. nudimo razna putovanja domaćim turistima u zemlji i inostranstvu, ali nudimo i razne paket aranžmane stranim turistima u našoj zemlji od avanturizma, seoskog ili ruralnog turizma, kulturnog i lovnog turizma. Agencija je pokretač i pionir medicinsko zdravstvenog turizma kao i jedne vrste Halal turizma. Fokus rada agencije od samog početka je kvalitet, a ne kvantitet, rad sa manjim grupama, vođenim od profesionalaca iz oblasti turizma. Ne zanemarujemo ni mlađe naraštaje, pa smo stoga bili otvoreni i za saradnju sa srednjom ekonomsko-turističkom školom za praktičnu nastavu. Dostupni smo na Facebooku, Instagramu, na našoj web stranici i drugim društvenim mrežama. Prvi put smo se predstavili na Sajmu privrede u Sarajevu 2019. godine i tu već ostvarili prve kontakte i prvu poslovnu saradnju sa Azijskim tržištem koje je trebalo rezultirati i grupnim organiziranim dolaskom turista. Međutim, ova pandemija je sve stavila na čekanje i na jedan novi vid reprogramiranja u radu i ponudi. Trenutno se prilagođavamo radu u vanrednim uslovima i drugačijem načinu poslovanja i ponude. Od aktuelnih aranžmana nudimo ljetovanje u zemlji i paket aranžmane za Tursku, Crnu Goru, Hrvatsku i Tunis.

Artinfo.ba: Danas ste hvale vrijedna poduzetnica, koja doprinosi našem društvu u industriji turizma. Budući da aktivno sudjelujete u turizmu Bosne i Hercegovine više od 30 godina, vjerujemo da je vaš poslovni put bio izazovan. Možemo reći da dišete za turizam, da je Vaš pokretač, zar ne?

Lijepo ste to rekli. Ja nisam izabrala da radim u turizmu, turizam je mene pronašao, na kaldrmama Starog grada u Mostaru. Turizam je jedna od jačih gospodarskih grana, vrlo složena, podložna promjenama, grana koja uključuje i preko 70 drugih djelatnosti, kao što je i ugostiteljstvo, hotelijerstvo, prevoz, zanatske radnjice, pekare, umjetnike, pa i one žene što na pijacama prodaju povrće, heklane i vezene stolnjake itd. sve to skupa uobličite u drugačiju ponudu putnicima.

Artinfo.ba: U okviru svog djelovanja, sudjelovali ste na brojnim projektima, na koji ste posebno ponosni?


Jako teško je izdvojiti jedan, jer su svi nekako povezani. Mogla bih možda izdvojiti kada me je generalni direktor ITC pri Ministarstvu turizma i kulture Malezije (Islamic Tourism Center Malezija) predstavio Ministru trgovine Malezije kao ravnopravnog i budućeg partnera, a pored vas sjede vlasnici i direktori brojčano mnogo većih i možda jačih agencija.

Kimeta-slika-4.jpg

 

Artinfo.ba: Koje su prednosti i nedostatci ženskog poduzetništva u Bosni i Hercegovini, s kakvim ste se izazovima trebali suočiti da biste bili danas tu gdje jeste?

Prije svega bi trebali izbaciti taj termin žensko poduzetništvo, jer sama riječ u značenju je već neka podjela. Nažalost, ona je stvarna, i nije samo kod nas podijeljena kao takva, ovo je univerzalan problem u svijetu. Žena se gleda prvenstveno kao supruga, majka, osoba čiji smisao postojanja je biti to, a sve ostalo je pod upitnikom. Postoje te predrasude - Žena kao slabiji pol i baš ova krilatica, odražava u osnovi problem žena poduzetnica. Jer poslovni svijet je borba u kojoj samo jaki uspijevaju. Za sebe ne mogu reći da sam imala većih problema zbog toga što sam žena poduzetnica, možda i zbog oblika poslovanja tj. turizma, ili ličnog stava, ali je istina i da nama treba duplo više snage i energije u dokazivanju sposobnosti u poslovanju u odnosu na druge. Postoji i ono nešto, što mi kao žene volimo da radimo, a to što radimo da radimo iz ljubavi, pa tu crpimo i dodatnu snagu.

Artinfo.ba: Na koji način bi se mogla unaprijediti turistička ponuda BiH, odnosno gdje leži potencijal turizma u BiH koji nije još uvijek dovoljno iskorišten, prema Vašem dosadašnjem iskustvu?

Potencijali Bosne i Hercegovine leže u njenoj jedinstvenoj civilizacijskoj, vjerskoj i kulturološkoj raznovrsnosti zemlje Istočne Evrope pa onda svih njenih prirodnih blagodati. I prva i druga činjenica je nedovoljno iskorištena, a jedinstvena u Evropi. Gradovi u kojima u isto vrijeme čujete i mujezina i crkvena zvona, zemlja kojom je vladalo Otomansko carstvo 400 godina, a da je zadržala svoj identitet, jezik i kulturu, je jedinstven slučaj. Zemlja Kraljeva i Kraljica i na kraju ili početku zemlja Bogumila. Svaki period je ostavio duboke vidljive tragove, a na nama je jedino da sve ovo i uobličimo i kao takvo i ponudimo. Jedinstveno.

Artinfo.ba: Kako se nosite sa posljedicama pandemije, koja je „zaustavila“ cijeli svijet? Jeste li promijenili svoj način poslovanja i ako jeste, na koji način?

Turizam je prva privredna grana koja je odmah u startu pala i stala, zatvaranjem granica, otkazivanjem putovanja, letova i svih drugih mjera koje su se donosile i donose. Današnje vrijeme je vrijeme reorganizacije u poslovanju i istraživanja. Ja, kao i moje kolegice i kolege, pratim stanje i mjere koje se donose u pokušaju pružanja svih usluga koje smo do sada imali, uobličene uz poštivanje svih higijensko epidemioloških mjera koje izdaje WHO i WTTC. Trenutno se radi i na unificiranju standarda mjera zaštite od COVID-19 za zemlje i putnike, te se shodno tome zemlje, agencije i radnici u turizmu certificiraju. Kod nas je taj proces trajao malo duže, ali je i BiH članica zemalja sigurnog putovanja tj „Safe Travels“ kao i agencija i ja, kao njen direktor i vlasnik. Ova pandemija će nas pratiti još niz godina, a na nama je u biti da se prilagodimo, zaštitimo i naučimo živjeti i raditi s njom i sa svim što ona donosi.

 

Kimeta-slika-2.jpg

Artinfo.ba: U sklopu projekta „Budućnost pripada (že)nama 2021“ Udruga MELIOR Mostar, uz podršku sredstava FIGAP II programa, provodi brojne aktivnosti između ostalog i promociju poduzetnica u industriji turizma, prehrane i obnovljivih izvora energije. Smatrate li da je ovakav vid poticaja poduzetnicama potreban i da im doprinosi za daljnji razvoj?

Zahvalna sam svima, vama i donatorima kao i odgovornima u FIGAP-u što nam se daje mogućnost predstavljanja našeg rada i sebe, jer tu mogućnost često i nemamo ili nam nije ni dostupna. Negdje sam već i rekla da nam treba duplo snage i energije, pa negdje i na tom putu mnoge žene odustanu, ne što nemaju dovoljno znanja, volje, već nemaju podrške i energije da izdrže u borbi kojom dominiraju drugi.

Artinfo.ba: Šta biste preporučili našim čitateljicama koje trenutno razmišljaju bi li se okušale u industriji turizma, te žele pokrenuti nešto svoje, koje su karakteristike uspješne poduzetnice?

Žene su po svojoj genetici svestrane, možda fizički slabije od muškaraca, ali dovoljno pametne da nađu nosača ako treba. Prevashodno je potrebno sebe i svoje mogućnosti ispitati, šta i koliko zaista mogu same i za šta im treba pomoć drugih. Analiza tržišta i potreba je slijedeći korak, nudite nešto inovativno, jedinstveno ili drugačije. Prilagodite se novom vremenu, i razradite biznis plan (trošite onoliko novca koliko imate, bez ogromnih zaduživanja). Budite uporne i koristite sve komunikacije i mreže u plasmanu vašeg proizvoda. Svaki dobro osmišljen posao će pokazati prave rezultate, po analizama, tek nakon pet godina poslovanja, a do tada samo hrabro i pametno.

logo projek zene

 

 

„Financijski podržano iz sredstava FIGAP II programa“
Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020), rezultat je suradnje Agencije za ravnopravnost spolova BiH - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BIH, Gender Centra Federacije BiH i Gender centra Republike Srpske, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedske, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini, putem razvojne agencije SIDA.“

 

artinfo.ba

 

 

 

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Sarajevski kiseljak - novi 28.6.
  • Budućnost pripada (že)nama 2021

Kimeta slika 1

U okviru projekta Budućnost pripada (že)nama 2021 koji se provodi od strane Udruge MELIOR Mostar uz podršku sredstava iz FIGAP II programa, na portalu ARTinfo.ba moći ćete u sljedećem razdoblju uživati u inspirativnim pričama poduzetnica Bosne i Hercegovine iz više industrija.

Tema današnjeg intervjua je turizam, upoznajte Kimetu Dilberović.

Artinfo.ba:  Vodite turističku agenciju pod nazivom „KIM travel Mostar“, možete li našim čitateljima predstaviti dosadašnji rad Vaše Agencije?

Turistička agencija KIM travel Mostar, je relativno mlada agencija. Općenito nudimo sve, od transfera, smještaja, izleta itd. kao i većina drugih agencija. Poslujemo na domaćem i stranom tržištu Europe, Amerike i Azije tj. nudimo razna putovanja domaćim turistima u zemlji i inostranstvu, ali nudimo i razne paket aranžmane stranim turistima u našoj zemlji od avanturizma, seoskog ili ruralnog turizma, kulturnog i lovnog turizma. Agencija je pokretač i pionir medicinsko zdravstvenog turizma kao i jedne vrste Halal turizma. Fokus rada agencije od samog početka je kvalitet, a ne kvantitet, rad sa manjim grupama, vođenim od profesionalaca iz oblasti turizma. Ne zanemarujemo ni mlađe naraštaje, pa smo stoga bili otvoreni i za saradnju sa srednjom ekonomsko-turističkom školom za praktičnu nastavu. Dostupni smo na Facebooku, Instagramu, na našoj web stranici i drugim društvenim mrežama. Prvi put smo se predstavili na Sajmu privrede u Sarajevu 2019. godine i tu već ostvarili prve kontakte i prvu poslovnu saradnju sa Azijskim tržištem koje je trebalo rezultirati i grupnim organiziranim dolaskom turista. Međutim, ova pandemija je sve stavila na čekanje i na jedan novi vid reprogramiranja u radu i ponudi. Trenutno se prilagođavamo radu u vanrednim uslovima i drugačijem načinu poslovanja i ponude. Od aktuelnih aranžmana nudimo ljetovanje u zemlji i paket aranžmane za Tursku, Crnu Goru, Hrvatsku i Tunis.

Artinfo.ba: Danas ste hvale vrijedna poduzetnica, koja doprinosi našem društvu u industriji turizma. Budući da aktivno sudjelujete u turizmu Bosne i Hercegovine više od 30 godina, vjerujemo da je vaš poslovni put bio izazovan. Možemo reći da dišete za turizam, da je Vaš pokretač, zar ne?

Lijepo ste to rekli. Ja nisam izabrala da radim u turizmu, turizam je mene pronašao, na kaldrmama Starog grada u Mostaru. Turizam je jedna od jačih gospodarskih grana, vrlo složena, podložna promjenama, grana koja uključuje i preko 70 drugih djelatnosti, kao što je i ugostiteljstvo, hotelijerstvo, prevoz, zanatske radnjice, pekare, umjetnike, pa i one žene što na pijacama prodaju povrće, heklane i vezene stolnjake itd. sve to skupa uobličite u drugačiju ponudu putnicima.

Artinfo.ba: U okviru svog djelovanja, sudjelovali ste na brojnim projektima, na koji ste posebno ponosni?


Jako teško je izdvojiti jedan, jer su svi nekako povezani. Mogla bih možda izdvojiti kada me je generalni direktor ITC pri Ministarstvu turizma i kulture Malezije (Islamic Tourism Center Malezija) predstavio Ministru trgovine Malezije kao ravnopravnog i budućeg partnera, a pored vas sjede vlasnici i direktori brojčano mnogo većih i možda jačih agencija.

Kimeta-slika-4.jpg

 

Artinfo.ba: Koje su prednosti i nedostatci ženskog poduzetništva u Bosni i Hercegovini, s kakvim ste se izazovima trebali suočiti da biste bili danas tu gdje jeste?

Prije svega bi trebali izbaciti taj termin žensko poduzetništvo, jer sama riječ u značenju je već neka podjela. Nažalost, ona je stvarna, i nije samo kod nas podijeljena kao takva, ovo je univerzalan problem u svijetu. Žena se gleda prvenstveno kao supruga, majka, osoba čiji smisao postojanja je biti to, a sve ostalo je pod upitnikom. Postoje te predrasude - Žena kao slabiji pol i baš ova krilatica, odražava u osnovi problem žena poduzetnica. Jer poslovni svijet je borba u kojoj samo jaki uspijevaju. Za sebe ne mogu reći da sam imala većih problema zbog toga što sam žena poduzetnica, možda i zbog oblika poslovanja tj. turizma, ili ličnog stava, ali je istina i da nama treba duplo više snage i energije u dokazivanju sposobnosti u poslovanju u odnosu na druge. Postoji i ono nešto, što mi kao žene volimo da radimo, a to što radimo da radimo iz ljubavi, pa tu crpimo i dodatnu snagu.

Artinfo.ba: Na koji način bi se mogla unaprijediti turistička ponuda BiH, odnosno gdje leži potencijal turizma u BiH koji nije još uvijek dovoljno iskorišten, prema Vašem dosadašnjem iskustvu?

Potencijali Bosne i Hercegovine leže u njenoj jedinstvenoj civilizacijskoj, vjerskoj i kulturološkoj raznovrsnosti zemlje Istočne Evrope pa onda svih njenih prirodnih blagodati. I prva i druga činjenica je nedovoljno iskorištena, a jedinstvena u Evropi. Gradovi u kojima u isto vrijeme čujete i mujezina i crkvena zvona, zemlja kojom je vladalo Otomansko carstvo 400 godina, a da je zadržala svoj identitet, jezik i kulturu, je jedinstven slučaj. Zemlja Kraljeva i Kraljica i na kraju ili početku zemlja Bogumila. Svaki period je ostavio duboke vidljive tragove, a na nama je jedino da sve ovo i uobličimo i kao takvo i ponudimo. Jedinstveno.

Artinfo.ba: Kako se nosite sa posljedicama pandemije, koja je „zaustavila“ cijeli svijet? Jeste li promijenili svoj način poslovanja i ako jeste, na koji način?

Turizam je prva privredna grana koja je odmah u startu pala i stala, zatvaranjem granica, otkazivanjem putovanja, letova i svih drugih mjera koje su se donosile i donose. Današnje vrijeme je vrijeme reorganizacije u poslovanju i istraživanja. Ja, kao i moje kolegice i kolege, pratim stanje i mjere koje se donose u pokušaju pružanja svih usluga koje smo do sada imali, uobličene uz poštivanje svih higijensko epidemioloških mjera koje izdaje WHO i WTTC. Trenutno se radi i na unificiranju standarda mjera zaštite od COVID-19 za zemlje i putnike, te se shodno tome zemlje, agencije i radnici u turizmu certificiraju. Kod nas je taj proces trajao malo duže, ali je i BiH članica zemalja sigurnog putovanja tj „Safe Travels“ kao i agencija i ja, kao njen direktor i vlasnik. Ova pandemija će nas pratiti još niz godina, a na nama je u biti da se prilagodimo, zaštitimo i naučimo živjeti i raditi s njom i sa svim što ona donosi.

 

Kimeta-slika-2.jpg

Artinfo.ba: U sklopu projekta „Budućnost pripada (že)nama 2021“ Udruga MELIOR Mostar, uz podršku sredstava FIGAP II programa, provodi brojne aktivnosti između ostalog i promociju poduzetnica u industriji turizma, prehrane i obnovljivih izvora energije. Smatrate li da je ovakav vid poticaja poduzetnicama potreban i da im doprinosi za daljnji razvoj?

Zahvalna sam svima, vama i donatorima kao i odgovornima u FIGAP-u što nam se daje mogućnost predstavljanja našeg rada i sebe, jer tu mogućnost često i nemamo ili nam nije ni dostupna. Negdje sam već i rekla da nam treba duplo snage i energije, pa negdje i na tom putu mnoge žene odustanu, ne što nemaju dovoljno znanja, volje, već nemaju podrške i energije da izdrže u borbi kojom dominiraju drugi.

Artinfo.ba: Šta biste preporučili našim čitateljicama koje trenutno razmišljaju bi li se okušale u industriji turizma, te žele pokrenuti nešto svoje, koje su karakteristike uspješne poduzetnice?

Žene su po svojoj genetici svestrane, možda fizički slabije od muškaraca, ali dovoljno pametne da nađu nosača ako treba. Prevashodno je potrebno sebe i svoje mogućnosti ispitati, šta i koliko zaista mogu same i za šta im treba pomoć drugih. Analiza tržišta i potreba je slijedeći korak, nudite nešto inovativno, jedinstveno ili drugačije. Prilagodite se novom vremenu, i razradite biznis plan (trošite onoliko novca koliko imate, bez ogromnih zaduživanja). Budite uporne i koristite sve komunikacije i mreže u plasmanu vašeg proizvoda. Svaki dobro osmišljen posao će pokazati prave rezultate, po analizama, tek nakon pet godina poslovanja, a do tada samo hrabro i pametno.

logo projek zene

 

 

„Financijski podržano iz sredstava FIGAP II programa“
Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020), rezultat je suradnje Agencije za ravnopravnost spolova BiH - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BIH, Gender Centra Federacije BiH i Gender centra Republike Srpske, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedske, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini, putem razvojne agencije SIDA.“

 

artinfo.ba

 

 

 

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.