× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Svjetski dan učitelja

naslovna1 (1).jpg

U danas se obilježava Svjetski dan učitelja, kojega je UNESCO proglasio 1994. godine u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.

Cilj je Svjetskog dana učitelja mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.

Povodom  Svjetskog dana učitelja razgovarali smo s učiteljicama Ana Marijom Perić i  Amarelom Marjanović, te  učiteljem Brunom Klarićem.

Od prvog slova do prvog stava

Ana Marija je mlada učiteljica koja kao učiteljica u OŠ Lepenica radi šest godina, te je već izvela jednu generaciju učenika.

“Imala sam tu sreću da odmah po zapošljavanju počnem raditi sa prvašićima te prođem i primijenim sve ono za što sam se ranije spremala”,  ispričala nam je Ana Marija.

Uz roditelje učitelji i učiteljice najviše utječu na izgradnju karaktera učenika kroz svakodnevni rad, ali još više svojim primjerom.  Iako je priparna uloga ulijevati znanje, mališani od učitelja/ica  upijaju i ponašanje, uče se suradnji s drugima i još mali milion stvari koje su prikačena na proces obrazovanja kao nuspojave, a koje utječu na izgradnju djetetova karaktera.

 anamrija.jpg

 

“Znanje jest jako bitno, ali ne smijemo zanemariti odgojnu komponentu škole koju upravo mi učitelji/ce prenosi na djecu. Kroz svoj rad nastojim ove dvije komponente izjednačiti”, rekla nam je Ana Marija

Podsjećamo, prije dvije godine, upravo ta prva Ana Marijina generacija učenika, poučeni od učiteljice sami su došli na ideju svome prijatelju u razredu prikupiti novac za novi bicikl.

“Odličan učenik nije samo onaj tko ima odlične ocjene, nego onaj tko je odličan čovjek”, ističe Ana Marija, te dodaje da ocjene nisu mjerilo znanja, a davanjem važnosti nekom od predmeta zanemaruju se djetetovi talenti i afiniteti, u koje treba ulagati i što više, poticati učenika da ih on sam prepozna.

Kako sama ističe, stanje u državi i obrazovnom sustavu nisu opravdanje za učitelje/ce pri poslu.

„Mislim da je presudno da nastavno osoblje zna što želi, a uz pomoć kolega se može ići naprijed. Nije lako, posebno u ovako uređenim državama, ali naprijed se mora koliko  god da je teško“, kaže te dodaje da je upravo ovim riječima hrabrila svoje učenike.

Ana Marija je s nama podijelila i svoje iskustvo volontiranja u Ruandi 2007. godine.

"Često obrazovanje uzimamo zdravo za gotovo i školovanje vidimo kao neko opterećenje, umjesto da ga shvatimo kao privilegiju, što ono zapravo i jeste", kaže ova mlada učiteljica. 

 


Volontiranje u Ruandi

Stereotipi

Biti učitelj ili učiteljica je jedno od zanimanja koje podliježe stereotipnoj podijela na muško odnosno žensko. Iako su u ne tako davnoj prošlosti zastupljeniji bili muškarci u ulozi odgajatelja, danas se ta statistika znatno promijenila. Ipak muškarci u odgojno-obrazovnoj sustavu nisu totalno isključeni.

Bruno Klarić, učitelj OŠ Brestovsko prisjeća se dana s početka studiranja razredne nastave.

„Odmah pri ulasku u amfiteatar na jednom od prvih predavanja primijetio sam sam znatno manji broj kolega u odnosu na kolegice. Od ukupno stotinjak osoba, samo nas je pet bilo kolega, koji smo svi hvala Bogu uspješno slijedili svoj odabir zvanja“, rekao nam je Klarić, koji ističe da se u kolektivu bez obzira na današnje etiketiranje osjeća ugodno.

Preduvjet za dobro prosvjetnog radnika jest voljeti djecu, a osim toga mnogi prosvjetni radnici vole istaknuti da nikad neće ostariti jer se druže s djecom.

 

bruno,maskare.jpg

 

Poziv koji je izazov

Polazak u školu je prvo od velikih poglavlja u životu svakoga djeteta, a odgovornost dajemo učiteljima.

„Učiteljski poziv je izazov, jer su učitelji prva karika nakon roditelja u svestranom oblikovanju djeteta. Ujedno je to i težak poziv, jer pred sobom imate mala bića koja treba učiti hodati životnim stepenicama. Učitelj je lovac na dječje misli i osjećaje, stoga mora pronaći najbolji mamac”, rekla nam je Amarela Marjanović, učiteljica OŠ Kiseljak, te ističe da bi za dobrobit djeteta, roditelji i učitelji trebali surađivati.

“Zajedništvo roditelja i učitelja vodi ka uspješnom djetetu – učeniku. To nije samo ono dijete koje ima petice, nego i svako dijete iz kojeg ulovimo njegov maksimum. Svim učiteljima želim sretan Dan učitelja uz želju da pronađu pravi mamac, kojim će uloviti dječje povjerenje, najbolje misli i naravno ispravna djela koja svijet čine ljepšim mjestom. ”, poručuje učiteljica Amarela.

 

amarela.jpg

 

T.Š.

 

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Svjetski dan učitelja

naslovna1 (1).jpg

U danas se obilježava Svjetski dan učitelja, kojega je UNESCO proglasio 1994. godine u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.

Cilj je Svjetskog dana učitelja mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.

Povodom  Svjetskog dana učitelja razgovarali smo s učiteljicama Ana Marijom Perić i  Amarelom Marjanović, te  učiteljem Brunom Klarićem.

Od prvog slova do prvog stava

Ana Marija je mlada učiteljica koja kao učiteljica u OŠ Lepenica radi šest godina, te je već izvela jednu generaciju učenika.

“Imala sam tu sreću da odmah po zapošljavanju počnem raditi sa prvašićima te prođem i primijenim sve ono za što sam se ranije spremala”,  ispričala nam je Ana Marija.

Uz roditelje učitelji i učiteljice najviše utječu na izgradnju karaktera učenika kroz svakodnevni rad, ali još više svojim primjerom.  Iako je priparna uloga ulijevati znanje, mališani od učitelja/ica  upijaju i ponašanje, uče se suradnji s drugima i još mali milion stvari koje su prikačena na proces obrazovanja kao nuspojave, a koje utječu na izgradnju djetetova karaktera.

 anamrija.jpg

 

“Znanje jest jako bitno, ali ne smijemo zanemariti odgojnu komponentu škole koju upravo mi učitelji/ce prenosi na djecu. Kroz svoj rad nastojim ove dvije komponente izjednačiti”, rekla nam je Ana Marija

Podsjećamo, prije dvije godine, upravo ta prva Ana Marijina generacija učenika, poučeni od učiteljice sami su došli na ideju svome prijatelju u razredu prikupiti novac za novi bicikl.

“Odličan učenik nije samo onaj tko ima odlične ocjene, nego onaj tko je odličan čovjek”, ističe Ana Marija, te dodaje da ocjene nisu mjerilo znanja, a davanjem važnosti nekom od predmeta zanemaruju se djetetovi talenti i afiniteti, u koje treba ulagati i što više, poticati učenika da ih on sam prepozna.

Kako sama ističe, stanje u državi i obrazovnom sustavu nisu opravdanje za učitelje/ce pri poslu.

„Mislim da je presudno da nastavno osoblje zna što želi, a uz pomoć kolega se može ići naprijed. Nije lako, posebno u ovako uređenim državama, ali naprijed se mora koliko  god da je teško“, kaže te dodaje da je upravo ovim riječima hrabrila svoje učenike.

Ana Marija je s nama podijelila i svoje iskustvo volontiranja u Ruandi 2007. godine.

"Često obrazovanje uzimamo zdravo za gotovo i školovanje vidimo kao neko opterećenje, umjesto da ga shvatimo kao privilegiju, što ono zapravo i jeste", kaže ova mlada učiteljica. 

 


Volontiranje u Ruandi

Stereotipi

Biti učitelj ili učiteljica je jedno od zanimanja koje podliježe stereotipnoj podijela na muško odnosno žensko. Iako su u ne tako davnoj prošlosti zastupljeniji bili muškarci u ulozi odgajatelja, danas se ta statistika znatno promijenila. Ipak muškarci u odgojno-obrazovnoj sustavu nisu totalno isključeni.

Bruno Klarić, učitelj OŠ Brestovsko prisjeća se dana s početka studiranja razredne nastave.

„Odmah pri ulasku u amfiteatar na jednom od prvih predavanja primijetio sam sam znatno manji broj kolega u odnosu na kolegice. Od ukupno stotinjak osoba, samo nas je pet bilo kolega, koji smo svi hvala Bogu uspješno slijedili svoj odabir zvanja“, rekao nam je Klarić, koji ističe da se u kolektivu bez obzira na današnje etiketiranje osjeća ugodno.

Preduvjet za dobro prosvjetnog radnika jest voljeti djecu, a osim toga mnogi prosvjetni radnici vole istaknuti da nikad neće ostariti jer se druže s djecom.

 

bruno,maskare.jpg

 

Poziv koji je izazov

Polazak u školu je prvo od velikih poglavlja u životu svakoga djeteta, a odgovornost dajemo učiteljima.

„Učiteljski poziv je izazov, jer su učitelji prva karika nakon roditelja u svestranom oblikovanju djeteta. Ujedno je to i težak poziv, jer pred sobom imate mala bića koja treba učiti hodati životnim stepenicama. Učitelj je lovac na dječje misli i osjećaje, stoga mora pronaći najbolji mamac”, rekla nam je Amarela Marjanović, učiteljica OŠ Kiseljak, te ističe da bi za dobrobit djeteta, roditelji i učitelji trebali surađivati.

“Zajedništvo roditelja i učitelja vodi ka uspješnom djetetu – učeniku. To nije samo ono dijete koje ima petice, nego i svako dijete iz kojeg ulovimo njegov maksimum. Svim učiteljima želim sretan Dan učitelja uz želju da pronađu pravi mamac, kojim će uloviti dječje povjerenje, najbolje misli i naravno ispravna djela koja svijet čine ljepšim mjestom. ”, poručuje učiteljica Amarela.

 

amarela.jpg

 

T.Š.

 

Vinko kard. Puljić
U Vitezu proslavljen patron Doma "Sveti Josip"
Prije 1 minute
Predvodi Miloš Vučević
Skupština Srbije izabrala novu Vladu
Prije 12 minute
Uskoro glasanje
Hrvatska poduprla Rezoluciju o Srebrenici
Prije 16 minute
U automobilima
Toplo vrijeme izmamilo zmije
Prije 13 sati
„Obitelji, postani to što jesi!“
Najavljujemo Obiteljski dan u Gromiljaku
Prije 14 sati

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.