× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Izmjene zakona

ls_2374053_1024.jpg

Velika je vjerovjatnost da će vozači u BiH ubuduće plaćati naknadu ukoliko zatraže izlazak policajaca na mjesto nezgode s manjom materijalnom štetom.

Iznos još nije poznat, ali se zna da će, uđe li ova novina u Zakon o osnovama sigurnosti prometana na putevima u BiH, na ovaj način prikupljena sredstva ići u materijalno-tehničko opremanje Prometne policije.

U Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH, koji je na snazi, navodi se da je policija dužna izaći na mjesto nezgode u kojoj ima poginulih ili povrijeđenih, ili je nastala veća šteta, ali i kada je manja šteta, ako to zahtijeva jedan od sudionika nezgode. Ali, u tijeku su izmjene Zakona.

"U slučaju izlaska nadležnog organa unutrašnjih poslova na mjesto prometne nezgode po zahtjevu jednog od sudinika u prometnoj nezgodi, plaća se posebna naknada koja predstavlja prihod nadležnog organa unutrašnjih poslova po mjesnoj nadležnosti", navodi se u tim izmjenama.

U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH rekli su za  da se, u suštini, radi o problemu izlaska patrole Prometne policije na mjesto nastanka prometne nezgode čak i kada se radi o nezgodama sa manjom štetom, pišu Nezavisne.

Kako dodaju, poslije prometne nezgode u kojoj je prouzrokovana samo manja šteta vozači su dužni odmah ukloniti vozila sa kolnika i razmijeniti osobne podatke, te popuniti i potpisati obrazac europskog izvještaja o prometnoj nezgodi.

"Namjera Ministarstva jeste da se izbjegne ustaljena navika da se u svakom slučaju kod prometne nezgode poziva Prometna policija, čime se stvaraju nepotrebne gužve i zastoji, već da se kod prometnih nezgoda sa manjom materijalnom štetom koristi propisani obrazac kojim se kod osiguravajućih društava rješava pitanje osiguranja nastale štete, a što je regulirano Pravilnikom o obliku i sadržaju obrasca europskog izvještaja o prometnoj nezgodi", kažu iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.

Kako dodaju, u Nacrtu izmjena i dopuna Zakona data je samo osnovna konstrukcija ovog člana, o čemu će se tek izjasniti članovi Radne grupe za izradu prijedloga zakona, kad će se definirati i ostali elementi u vezi sa tim članom.

Milija Radović, vršitelj dužnosti zamjenika direktora Agencije za sigurnost prometa RS, kaže da postoji problem koji treba riješiti, a koji se odnosi na propise koji reguliraju ovu oblast u smislu - šta je manja materijalna šteta. Prvo, kako na licu mjesta procijeniti koliki je iznos štete? Osim toga, u Zakonu o obaveznom osiguranju u prometu stoji da je manja šteta - do 500 KM. Istovremeno, prema Zakonu o sigurnosi prometa manja šteta je kad na vozilu nisu oštećeni vitalni dijelovi i sklopovi i koje se može samostalno kretati. Ali...

"Imate sad ovih novijih vozila kojima nisu oštećeni vitalni dijelovi koji se, recimo, odnose na upravljanje, na kočenje, ali mu far košta 1.000 ili 2.000 maraka. Može on nastaviti kretanje do najbližeg servisa, ali to nije manja materijalna šteta", pojašnjava Radović.

Sanja L. iz Banjaluke, međutim, kaže da su joj ove izmjene neshvatljive te da predstavljaju novi udar na džepove vozača.

"Plaćam kazne, plaćam registraciju, dajem marku po svakom litru goriva. Šta, malo im je? Hoće li država još nešto smisliti samo da nam uzme novce", pita se ona.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Izmjene zakona

ls_2374053_1024.jpg

Velika je vjerovjatnost da će vozači u BiH ubuduće plaćati naknadu ukoliko zatraže izlazak policajaca na mjesto nezgode s manjom materijalnom štetom.

Iznos još nije poznat, ali se zna da će, uđe li ova novina u Zakon o osnovama sigurnosti prometana na putevima u BiH, na ovaj način prikupljena sredstva ići u materijalno-tehničko opremanje Prometne policije.

U Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH, koji je na snazi, navodi se da je policija dužna izaći na mjesto nezgode u kojoj ima poginulih ili povrijeđenih, ili je nastala veća šteta, ali i kada je manja šteta, ako to zahtijeva jedan od sudionika nezgode. Ali, u tijeku su izmjene Zakona.

"U slučaju izlaska nadležnog organa unutrašnjih poslova na mjesto prometne nezgode po zahtjevu jednog od sudinika u prometnoj nezgodi, plaća se posebna naknada koja predstavlja prihod nadležnog organa unutrašnjih poslova po mjesnoj nadležnosti", navodi se u tim izmjenama.

U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH rekli su za  da se, u suštini, radi o problemu izlaska patrole Prometne policije na mjesto nastanka prometne nezgode čak i kada se radi o nezgodama sa manjom štetom, pišu Nezavisne.

Kako dodaju, poslije prometne nezgode u kojoj je prouzrokovana samo manja šteta vozači su dužni odmah ukloniti vozila sa kolnika i razmijeniti osobne podatke, te popuniti i potpisati obrazac europskog izvještaja o prometnoj nezgodi.

"Namjera Ministarstva jeste da se izbjegne ustaljena navika da se u svakom slučaju kod prometne nezgode poziva Prometna policija, čime se stvaraju nepotrebne gužve i zastoji, već da se kod prometnih nezgoda sa manjom materijalnom štetom koristi propisani obrazac kojim se kod osiguravajućih društava rješava pitanje osiguranja nastale štete, a što je regulirano Pravilnikom o obliku i sadržaju obrasca europskog izvještaja o prometnoj nezgodi", kažu iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.

Kako dodaju, u Nacrtu izmjena i dopuna Zakona data je samo osnovna konstrukcija ovog člana, o čemu će se tek izjasniti članovi Radne grupe za izradu prijedloga zakona, kad će se definirati i ostali elementi u vezi sa tim članom.

Milija Radović, vršitelj dužnosti zamjenika direktora Agencije za sigurnost prometa RS, kaže da postoji problem koji treba riješiti, a koji se odnosi na propise koji reguliraju ovu oblast u smislu - šta je manja materijalna šteta. Prvo, kako na licu mjesta procijeniti koliki je iznos štete? Osim toga, u Zakonu o obaveznom osiguranju u prometu stoji da je manja šteta - do 500 KM. Istovremeno, prema Zakonu o sigurnosi prometa manja šteta je kad na vozilu nisu oštećeni vitalni dijelovi i sklopovi i koje se može samostalno kretati. Ali...

"Imate sad ovih novijih vozila kojima nisu oštećeni vitalni dijelovi koji se, recimo, odnose na upravljanje, na kočenje, ali mu far košta 1.000 ili 2.000 maraka. Može on nastaviti kretanje do najbližeg servisa, ali to nije manja materijalna šteta", pojašnjava Radović.

Sanja L. iz Banjaluke, međutim, kaže da su joj ove izmjene neshvatljive te da predstavljaju novi udar na džepove vozača.

"Plaćam kazne, plaćam registraciju, dajem marku po svakom litru goriva. Šta, malo im je? Hoće li država još nešto smisliti samo da nam uzme novce", pita se ona.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.