× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti

kobiljaca

Problem predstavlja neažurnost Općine Ilidža

Općinsko vijeće Kiseljak je još na sjednici u mjesecu studenom usvojilo Odluku kojom se utvrđuje da je od javnog interesa izgradnja trake za spora vozila na M5, dionica Gromiljak-Blažuj, poddionica Han Ploča-Rakovica.

Naime, iz JP Ceste F BiH d.o.o. Sarajevo obratili su se Općinskom vijeću Kiseljak sa zahtjevom kojim traže utvrđivanje javnog interesa za izgradnja trake za spora vozila na spomenutoj dionici, inače poznatijoj kao uvijek sporna Kobiljača. O opravdanosti ovakvog projekta mogli smo se uvjeriti i ove zime kada su se problemi javili sa svakim malo većim snježnim padalinama

Podsjećamo, Odlukom Vlade Federacije BiH u kolovozu 2007. godine glavna cesta R-442 Kaonik-Busovača-Kiseljak-Blažuj razvrstan je u javnu cestu kategorije magistralne ceste sa oznakom M-5. Među elementima ovog nekada regionalnog puta ne odgovaraju standardi koji se propisuju za magistralne puteve, naročito u pogledu horizontalnih krivina a također i uzdužnih nagiba. Sve navedeno dobar je razlog za značajnu rekonstrukciju ove dionice magistralnog puta M-5.

Urađeno je idejno rješenje a potom i glavni projekat rekonstrukcije navedene ceste i to za dionicu Lepenica-Šamin Gaj ukupne dužine cca 7.0 km koja je odabrana kao prioritet.

Investitor navedenih projekata je JP Ceste FBiH koje je u programu modernizacije cesta, koji se financira iz međunarodnih kreditnih institucija, predvidjelo ovaj projekt za koji je osiguran proračun u iznosu od 2,5 milijuna eura. Početak dionice na općini Kiseljak je na raskrižju sa R443a (odvajanje za Lepenicu) a kraj dionice je u naselju Šamin Gaj.
Projektom izgradnje je planirana kružna raskrsnica (odvajanje za Lepenicu, gdje dalje ide izlazu ka autoputu) proširenje prometne trake sa lijeve i desne strane (širina prometne trake 3 m- odnosno trake za spora vozila ), te znatno proširenje serpentina na Kobiljači kako bi se smanjio nagib i povećala sigurnost u prometu.

Postupak eksproprijacije parcela za izgradnju trake za spora vozila na M5, dionica Gromiljak-Blažuj, poddionica Han Ploča-Rakovica tek slijedi te kako je riječ o javnom interesu od velikog značaja jer se radi o velikoj prometnici koja ovim projektom obuhvaća 110 parcela.

Kako nam je kazano iz Javnog poduzeća, sredstva su spremna no probleme zasad predstavlja neažurnost općine Ilidža s obzirom da projekt podrazumijeva i radove na njihovom teritoriju (Rakovica) te da i oni kao i Općina Kiseljak prethodno moraju riješiti imovinsko pravne odnose s vlasnicima spornih parcela. Tek kada ovaj proces bude kraju, bit će moguće raspisati tender da izvođače radova.

"Ovaj proces moramo završiti što prije jer se zaista radi o tzv. crnoj točki cijele dionice s obzirom da ista predstavlja opasnost i ljeti i zimi a promet koji trpi je ogroman. Premda je cijelu trasu moguće zaobići autocestom, i Studija opravdanosti koju smo radili apsolutno opravdava projekt s obzirom da alternativa mora postojati pogotovo što se ne odlučuju svi na autocestu", kazao je Ljubo Pravdić direktor JP Ceste Federacije BiH.

artinfo.ba

 

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Sarajevski kiseljak - novi 28.6.

kobiljaca

Problem predstavlja neažurnost Općine Ilidža

Općinsko vijeće Kiseljak je još na sjednici u mjesecu studenom usvojilo Odluku kojom se utvrđuje da je od javnog interesa izgradnja trake za spora vozila na M5, dionica Gromiljak-Blažuj, poddionica Han Ploča-Rakovica.

Naime, iz JP Ceste F BiH d.o.o. Sarajevo obratili su se Općinskom vijeću Kiseljak sa zahtjevom kojim traže utvrđivanje javnog interesa za izgradnja trake za spora vozila na spomenutoj dionici, inače poznatijoj kao uvijek sporna Kobiljača. O opravdanosti ovakvog projekta mogli smo se uvjeriti i ove zime kada su se problemi javili sa svakim malo većim snježnim padalinama

Podsjećamo, Odlukom Vlade Federacije BiH u kolovozu 2007. godine glavna cesta R-442 Kaonik-Busovača-Kiseljak-Blažuj razvrstan je u javnu cestu kategorije magistralne ceste sa oznakom M-5. Među elementima ovog nekada regionalnog puta ne odgovaraju standardi koji se propisuju za magistralne puteve, naročito u pogledu horizontalnih krivina a također i uzdužnih nagiba. Sve navedeno dobar je razlog za značajnu rekonstrukciju ove dionice magistralnog puta M-5.

Urađeno je idejno rješenje a potom i glavni projekat rekonstrukcije navedene ceste i to za dionicu Lepenica-Šamin Gaj ukupne dužine cca 7.0 km koja je odabrana kao prioritet.

Investitor navedenih projekata je JP Ceste FBiH koje je u programu modernizacije cesta, koji se financira iz međunarodnih kreditnih institucija, predvidjelo ovaj projekt za koji je osiguran proračun u iznosu od 2,5 milijuna eura. Početak dionice na općini Kiseljak je na raskrižju sa R443a (odvajanje za Lepenicu) a kraj dionice je u naselju Šamin Gaj.
Projektom izgradnje je planirana kružna raskrsnica (odvajanje za Lepenicu, gdje dalje ide izlazu ka autoputu) proširenje prometne trake sa lijeve i desne strane (širina prometne trake 3 m- odnosno trake za spora vozila ), te znatno proširenje serpentina na Kobiljači kako bi se smanjio nagib i povećala sigurnost u prometu.

Postupak eksproprijacije parcela za izgradnju trake za spora vozila na M5, dionica Gromiljak-Blažuj, poddionica Han Ploča-Rakovica tek slijedi te kako je riječ o javnom interesu od velikog značaja jer se radi o velikoj prometnici koja ovim projektom obuhvaća 110 parcela.

Kako nam je kazano iz Javnog poduzeća, sredstva su spremna no probleme zasad predstavlja neažurnost općine Ilidža s obzirom da projekt podrazumijeva i radove na njihovom teritoriju (Rakovica) te da i oni kao i Općina Kiseljak prethodno moraju riješiti imovinsko pravne odnose s vlasnicima spornih parcela. Tek kada ovaj proces bude kraju, bit će moguće raspisati tender da izvođače radova.

"Ovaj proces moramo završiti što prije jer se zaista radi o tzv. crnoj točki cijele dionice s obzirom da ista predstavlja opasnost i ljeti i zimi a promet koji trpi je ogroman. Premda je cijelu trasu moguće zaobići autocestom, i Studija opravdanosti koju smo radili apsolutno opravdava projekt s obzirom da alternativa mora postojati pogotovo što se ne odlučuju svi na autocestu", kazao je Ljubo Pravdić direktor JP Ceste Federacije BiH.

artinfo.ba

 

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.