× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • BOLNA GODIŠNJICA

aposfasfsa.png

Dražen Petrović, najbolji hrvatski košarkaš i jedan od najvećih sportaša svih vremena, poginuo je na današnji dan 1993. godine. 

Hrvatska je tog 7. lipnja 1993. zanijemila, predljetno predvečerje zatamnila je tragična vijest o pogibiji Dražena Petrovića, našeg najboljeg košarkaša i jednog od najboljih sportaša svih vremena. Napustio nas je na vrhuncu karijere, u 29. godini.

Hrvatska je bila košarkaška velesila i to je prekinuto u trenu, 7. lipnja 1993. u 17.20. Izgubili smo jednog od naših velikana i idola generacije, a Hrvatska je nepovratno otišla na košarkašku periferiju.

O tome je već ‘sve’ rečeno, napisano, snimljeno, a ovo je stručna analiza prometne nesreće. Sve se dogodilo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno.

Dražen Petrović je poginuo na suvozačkom sjedalu crvenog automobila Volkswagen Golf II (1983. – 1992.), kojim je upravljala njegova djevojka Klara Szalantzy, njemačka manekenka mađarskih korijena, te se na njemačkoj autocesti Autobahn A9, kod gradića Denkendorf, 20 kilometara sjeverno od Ingolstadta, vozeći iz Frankfurta prema Münchenu, zabila u tegljač Mercedes-Benz, koji se, u neodgovornom i nespretnom manevru izbjegavanja neočekivano usporenog vozila, na skliskom asfaltu zanio, probio zaštitnu barijeru i prednjim dijelom završio na pretjecajnom traku suprotnog dijela autoceste, piše Željko Marušić za Autoportal. 

Tragičnom ishodu naše sportske legende kumovao je niz nesretnih i nelogičnih okolnosti te prometnih prekršaja:

1. Dražen Petrović je nakon kvalifikacijske utakmice za europsko prvenstvo avionom preko Frankfurta trebao, s ostatkom reprezentacije, putovati za Zagreb. No odlučio je nekoliko slobodnih dana provesti s Klarom Szalantzy u Münchenu, koja ga je pokupila na aerodromu u Frankfurtu.

2. Volkswagen Golf II je automobil napravljen prije uvođenja ozbiljnijih standarda pasivne sigurnosti, koje je 1993. počeo uvoditi Volkswagen Golf III, a upotpunile sljedeće serije. Konkretni je model tada vrijedio manje od 5000 DEM, zašto je, pobogu, sjeo u njega?!

3. Vozač 35-tonskog tegljača Mercedes-Benz, u uvjetima loše vidljivosti, vlažnim kolnikom, vozeći neprilagođenom brzinom (po hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama protivno čl. 51. st 1.), naletio je na vozilo, čiji je stari vozač pretjerano usporio (kršeći čl. 51. st.2.) te ga pokušavajući izbjeći, nakon udara, oštro skrenuo ulijevo te preko pretjecajnog traka probio zaštitnu ogradu i završio na suprotnom pretjecajnom traku.

4. Klara Szalantzy je vozila previsokom, neprilagođenom brzinom (protivno čl. 51. st. 1), usto pretjecajnim trakom, pretječući više vozila (protivno našem čl. 70. st. 1/1). Ostala su vozila zaobišla tegljač i usporila, a niti jedno nije naletjelo na crveni Volkswagen Golf nakon što se zabio u tegljač.

5. Pri nailasku na tegljač koji je probio zaštitnu barijeru Klara Szalantzy je reagirala prometno-tehnički pogrešno. Umjesto da je, uz kontrolirano kočenje, pokušala izbjeći tegljač skretanjem udesno, panično je kočila, vozilom bez ABS-a. Usto je, trenutak prije sraza, instinktivno, kako bi sebe zaštitila, zakrenula ulijevo, dodatno izlažući suvozača pogibelji.

6. Pogibeljnost nesreće povećala je činjenica da Dražen Petrović nije bio vezan i usto je spavao, pa ga nije štitio ni sigurnosni pojas, niti se sam mogao rukama štititi. A to vozilo nije imalo suvozačev zračni jastuk…

7. Tragičnom je ishodu kumovao nepovoljan omjer unutrašnjih dimenzija vozila tadašnje kompaktne klase (vanjskih mjera 3985 x 1665 x 1415 mm, danas niža klasa) i visine suvozača (196 centimetatara), što je povećalo rizik udara glave o strop. Da je suvozač bio niskog rasta, imao bi veće izglede za preživljavanje i to je jedan od razloga što su vozači bolida u pravilu nižeg rasta.

8. Pogibeljnost nesreće povećala je nevezana putnica straga, mlada turska košarkašica Hilal Edebal, čije se tijelo pri sudaru, inercijom, pretvorilo u projektil te je glavom dodatno ozlijedila suvozača i sebe, završivši u komi (preživjela je, ali nikada se nije potpuno oporavila).

Notra.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • BOLNA GODIŠNJICA

aposfasfsa.png

Dražen Petrović, najbolji hrvatski košarkaš i jedan od najvećih sportaša svih vremena, poginuo je na današnji dan 1993. godine. 

Hrvatska je tog 7. lipnja 1993. zanijemila, predljetno predvečerje zatamnila je tragična vijest o pogibiji Dražena Petrovića, našeg najboljeg košarkaša i jednog od najboljih sportaša svih vremena. Napustio nas je na vrhuncu karijere, u 29. godini.

Hrvatska je bila košarkaška velesila i to je prekinuto u trenu, 7. lipnja 1993. u 17.20. Izgubili smo jednog od naših velikana i idola generacije, a Hrvatska je nepovratno otišla na košarkašku periferiju.

O tome je već ‘sve’ rečeno, napisano, snimljeno, a ovo je stručna analiza prometne nesreće. Sve se dogodilo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno.

Dražen Petrović je poginuo na suvozačkom sjedalu crvenog automobila Volkswagen Golf II (1983. – 1992.), kojim je upravljala njegova djevojka Klara Szalantzy, njemačka manekenka mađarskih korijena, te se na njemačkoj autocesti Autobahn A9, kod gradića Denkendorf, 20 kilometara sjeverno od Ingolstadta, vozeći iz Frankfurta prema Münchenu, zabila u tegljač Mercedes-Benz, koji se, u neodgovornom i nespretnom manevru izbjegavanja neočekivano usporenog vozila, na skliskom asfaltu zanio, probio zaštitnu barijeru i prednjim dijelom završio na pretjecajnom traku suprotnog dijela autoceste, piše Željko Marušić za Autoportal. 

Tragičnom ishodu naše sportske legende kumovao je niz nesretnih i nelogičnih okolnosti te prometnih prekršaja:

1. Dražen Petrović je nakon kvalifikacijske utakmice za europsko prvenstvo avionom preko Frankfurta trebao, s ostatkom reprezentacije, putovati za Zagreb. No odlučio je nekoliko slobodnih dana provesti s Klarom Szalantzy u Münchenu, koja ga je pokupila na aerodromu u Frankfurtu.

2. Volkswagen Golf II je automobil napravljen prije uvođenja ozbiljnijih standarda pasivne sigurnosti, koje je 1993. počeo uvoditi Volkswagen Golf III, a upotpunile sljedeće serije. Konkretni je model tada vrijedio manje od 5000 DEM, zašto je, pobogu, sjeo u njega?!

3. Vozač 35-tonskog tegljača Mercedes-Benz, u uvjetima loše vidljivosti, vlažnim kolnikom, vozeći neprilagođenom brzinom (po hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama protivno čl. 51. st 1.), naletio je na vozilo, čiji je stari vozač pretjerano usporio (kršeći čl. 51. st.2.) te ga pokušavajući izbjeći, nakon udara, oštro skrenuo ulijevo te preko pretjecajnog traka probio zaštitnu ogradu i završio na suprotnom pretjecajnom traku.

4. Klara Szalantzy je vozila previsokom, neprilagođenom brzinom (protivno čl. 51. st. 1), usto pretjecajnim trakom, pretječući više vozila (protivno našem čl. 70. st. 1/1). Ostala su vozila zaobišla tegljač i usporila, a niti jedno nije naletjelo na crveni Volkswagen Golf nakon što se zabio u tegljač.

5. Pri nailasku na tegljač koji je probio zaštitnu barijeru Klara Szalantzy je reagirala prometno-tehnički pogrešno. Umjesto da je, uz kontrolirano kočenje, pokušala izbjeći tegljač skretanjem udesno, panično je kočila, vozilom bez ABS-a. Usto je, trenutak prije sraza, instinktivno, kako bi sebe zaštitila, zakrenula ulijevo, dodatno izlažući suvozača pogibelji.

6. Pogibeljnost nesreće povećala je činjenica da Dražen Petrović nije bio vezan i usto je spavao, pa ga nije štitio ni sigurnosni pojas, niti se sam mogao rukama štititi. A to vozilo nije imalo suvozačev zračni jastuk…

7. Tragičnom je ishodu kumovao nepovoljan omjer unutrašnjih dimenzija vozila tadašnje kompaktne klase (vanjskih mjera 3985 x 1665 x 1415 mm, danas niža klasa) i visine suvozača (196 centimetatara), što je povećalo rizik udara glave o strop. Da je suvozač bio niskog rasta, imao bi veće izglede za preživljavanje i to je jedan od razloga što su vozači bolida u pravilu nižeg rasta.

8. Pogibeljnost nesreće povećala je nevezana putnica straga, mlada turska košarkašica Hilal Edebal, čije se tijelo pri sudaru, inercijom, pretvorilo u projektil te je glavom dodatno ozlijedila suvozača i sebe, završivši u komi (preživjela je, ali nikada se nije potpuno oporavila).

Notra.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.