Svakodnevne prometne gužve u Sarajevu ozbiljan su problem za koji se ne mogu naći rješenja preko noći, a među glavnim uzrocima su nedostatak infrastrukture, povećan broj vozila, te ograničeni kapaciteti javnog prijevoza.
Prometnice su, kako kaže ministar prometa Kantona Sarajevo Adnan Šteta, jako bitne, a ono što je alarmantno, ne samo u Sarajevu, nego u cijeloj Europi jeste značajno povećanje broja vozila.
- Samo u Sarajevu u proteklih deset godina imamo više 45.000 registriranih vozila nego što je to bilo prije deset godina i svakako da to doprinosi i određenim gužvama u prometu koje usporavaju prije svega autobuski, minibuski i trolejbuski promet – izjavio je Šteta novinarima.
Napomenuo je da se rade nove prometnice i obnavljaju stare, te da je u protekle četiri godine obnovljeno više od dvije stotine prometnica
- Pustili smo konačno i spojili Džemala Bjedića, IX transferzalu sa spojem s autoputem. Radimo intenzivno na Prvoj transferzali, na dijelu od Šipa prema Vogošći. Vrlo brzo će završiti javna nabavka, odnosno tender za nastavak gradnje Južne longitudinale koja će se početi raditi na proljeće ove godine. Radimo dosta, posla je puno, kao i izazova - rekao je Šteta.
Kada je riječ o javnom prijevozu u Sarajevu, Šteta je rekao da su vratili dosta autobuskih i minibuskih linija koje se nisu odvijale po redovima vožnje ili nikako u prethodnim godinama.
- Popravili smo značajno tramvajski i trolejbuski promet i širit ćemo ga u budućnosti kao što ćemo širiti i dio autobuskog prometa. Uveli smo razne novine u smislu cijene koštanja prijevoza i kao što je poznato, u Sarajevu učenici, studenti i umirovljenici s najnižom mirovinom imaju potpuno besplatan prijevoz. Dogovorili smo sa prijevoznicima, sa Centrotrasom i Grasom, i noćni prijevoz koji Sarajevo prvi put ima u svojoj povijesti, od ponoći do pet sati ujutro, koji je besplatan svim građanima i intenzivno radimo na poboljšanju svih vidova javnog prijevoza - dodao je Šteta.
artinfo.ba