× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Investicije

Brčko_-_Ulaganja_u_željezničku_infrastrukturu_šansa_za_bh_gospodarstvo.jpg

Odjeljenje za gospodarski razvoj Brčko distrikta BiH bilo je domaćin sastanka predstavnika željeznica Federacije BiH, Republike Srpske, Hrvatske željeznice, te predstavnika Luke Brčko, internacionalne logističke kompanije BELISAR i svjetske brodarske kompanije CMA-CGM, a tema sastanka bila je elektrifikacija pruge od Tuzle do Vinkovaca, preko Brčkog, kao i logističke mogućnosti Distrikta.

Prema procjenama o vrijednosti investicije za elektrifikaciju pruge od 115 kilometara, potrebno je nešto više od 40 milijuna eura, a u ovom projektu sudjelovale bi Hrvatska i BiH, odnosno entiteti i Brčko distrikt, a najveći dio sredstava mogao bi se osigurati kroz IPA fondove, priopćio je Bimal.

Uz revitalizaciju jedine međunarodne luke u BiH - Luke Brčko, bio bi uspostavljen intermodalni transport, a Distrikt bi postao regionalni logistički centar, od čega bi koristi imalo područje u polumjeru od 100 kilometara od Brčkog, rečeno je na sastanku.

"Opravdanost ovog projekta je u ekonomskom i ekološkom smislu jer je zelena energija budućnost. Elektrifikaciju treba provesti ne samo na dijelu od Tuzle do Vinkovaca, nego i do Doboja. Na ovaj način bi se troškovi željeznica i Federacije i RS-a smanjili kod pogonske energije za lokomotive, te kod cijene održavanja, što na kraju ima ulogu i kod cijene transporta. Isto tako, rasteretili bismo ceste i promet jer na ovom području značajan dio rasutih tereta vozi se cestovnim prometom, a prirodno je da se voze željeznicom", kazao je generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić.

Šef odjeljenja za gospodarski razvoj Brčkog Pero Gudeljević naglasio je da se priča u vezi s revitalizacijom Luke Brčko i kontejnerskim terminalom treba zaokružiti elektrifikacijom željezničke pruge, kako bi željeznička mreža bila potpuna, a troškovi prijevoza roba smanjeni.

Prema riječima izvršnog direktora za logističke operacije BELISAR grupe Jove Ilića, koristi od ovog projekta imat će cijelo domaće gospodarstvo čime bi se kapaciteti sjeveroistočne Bosne koji gravitiraju prema Brčkom učinili mnogo dostupnijim na svjetskom tržištu.

Na sastanku je zaključeno da Brčko ima sve preduvjete da postane regionalni logistički centar za transport roba koji omogućuje kombinirani transport brodovima, željeznicom i kamionima.

Projekt elektrifikacije pruge Tuzla-Brčko-Vinkovci donio bi bitne benefite za kompletno gospodarstvo pri čemu bi došlo do pojeftinjenja usluga transporta zbog ekonomske isplativosti ovakvog prijevoza roba, stoji u priopćenju.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Investicije

Brčko_-_Ulaganja_u_željezničku_infrastrukturu_šansa_za_bh_gospodarstvo.jpg

Odjeljenje za gospodarski razvoj Brčko distrikta BiH bilo je domaćin sastanka predstavnika željeznica Federacije BiH, Republike Srpske, Hrvatske željeznice, te predstavnika Luke Brčko, internacionalne logističke kompanije BELISAR i svjetske brodarske kompanije CMA-CGM, a tema sastanka bila je elektrifikacija pruge od Tuzle do Vinkovaca, preko Brčkog, kao i logističke mogućnosti Distrikta.

Prema procjenama o vrijednosti investicije za elektrifikaciju pruge od 115 kilometara, potrebno je nešto više od 40 milijuna eura, a u ovom projektu sudjelovale bi Hrvatska i BiH, odnosno entiteti i Brčko distrikt, a najveći dio sredstava mogao bi se osigurati kroz IPA fondove, priopćio je Bimal.

Uz revitalizaciju jedine međunarodne luke u BiH - Luke Brčko, bio bi uspostavljen intermodalni transport, a Distrikt bi postao regionalni logistički centar, od čega bi koristi imalo područje u polumjeru od 100 kilometara od Brčkog, rečeno je na sastanku.

"Opravdanost ovog projekta je u ekonomskom i ekološkom smislu jer je zelena energija budućnost. Elektrifikaciju treba provesti ne samo na dijelu od Tuzle do Vinkovaca, nego i do Doboja. Na ovaj način bi se troškovi željeznica i Federacije i RS-a smanjili kod pogonske energije za lokomotive, te kod cijene održavanja, što na kraju ima ulogu i kod cijene transporta. Isto tako, rasteretili bismo ceste i promet jer na ovom području značajan dio rasutih tereta vozi se cestovnim prometom, a prirodno je da se voze željeznicom", kazao je generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić.

Šef odjeljenja za gospodarski razvoj Brčkog Pero Gudeljević naglasio je da se priča u vezi s revitalizacijom Luke Brčko i kontejnerskim terminalom treba zaokružiti elektrifikacijom željezničke pruge, kako bi željeznička mreža bila potpuna, a troškovi prijevoza roba smanjeni.

Prema riječima izvršnog direktora za logističke operacije BELISAR grupe Jove Ilića, koristi od ovog projekta imat će cijelo domaće gospodarstvo čime bi se kapaciteti sjeveroistočne Bosne koji gravitiraju prema Brčkom učinili mnogo dostupnijim na svjetskom tržištu.

Na sastanku je zaključeno da Brčko ima sve preduvjete da postane regionalni logistički centar za transport roba koji omogućuje kombinirani transport brodovima, željeznicom i kamionima.

Projekt elektrifikacije pruge Tuzla-Brčko-Vinkovci donio bi bitne benefite za kompletno gospodarstvo pri čemu bi došlo do pojeftinjenja usluga transporta zbog ekonomske isplativosti ovakvog prijevoza roba, stoji u priopćenju.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.