× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Zapelo u proceduri

hitna.jpg
Foto: ilustracija

Bosna i Hercegovina je jedina europska zemlja u kojoj nije dostupan jedinstveni broj 112 za hitne slučajeve.

Dok je u svim zemljama u okruženju ovaj broj u funkciji već godinama, poput Hrvatske, gdje je uveden još 2005., u BiH se za hitne slučajeve mora pozivati više brojeva: Civilna zaštita 121, policija 122, vatrogasci 123, Hitna pomoć 124, piše Avaz.

Prijedlog za uvođenje ovog broja na razini BiH već odavno je “zapeo“ u parlamentarnoj proceduri, jer se tome protive zastupnici iz Republike Srpske, koji smatraju da se radi o prijenosu nadležnosti.

I, dok je broj 112 postao političko pitanje, u stvarnosti je to pitanje života i smrti. S ovim problemom prije mjesec su se suočili zaposlenici Doma zdravlja Mostar, odnosno Hitne pomoći, kada se dogodila tragična nesreća na Bunskim kanalima u kojoj je život izgubio mladi alpinist Armin Gazić.

Lokalni ribar koji je svjedočio nesreći pokušao je pozvati Službu hitne medicinske pomoći, no bezuspješno. Potom je kontaktirao sina u Mostar koji, također, nije mogao ostvariti poziv prema Hitnoj, pa je privatno kontaktirao Ines Popovac, glasnogovornika Doma zdravlja, nakon čega je ekipa Hitne pomoći poslana na mjesto događaja.

Kako je ispričala Popovac, odmah nakon toga počeli su istraživati slučaj i uočili da se s pojedinih telefona ne može ostvariti poziv prema hitnim službama, već se poziv preusmjeri na 112, gdje se javi automat i na tome se sve završi.

Odmah su, kazala je, uputili dopis nadležnim službama, prvenstveno županijskoj civilnoj zaštiti, odakle su potom kontaktirali RAK, Ministarstvo sigurnosti BiH i telefonske operatere.

Iz RAK-a su naveli kako nisu nadležni da samostalno odrede kada i na koji način će započeti korištenje broja 112 i da će, ukoliko to od njih zatraži Vijeće ministara, donijeti nalog prema operatorima s ciljem omogućavanja rutiranja poziva i pružanja podrške za uspostavu pune funkcionalnosti broja 112. Ostale institucije još se nisu očitovale, ispričala je Popovac.

Također, pojasnila je, problem usložnjava i to što su telefoni novije generacije, pa čak i malo stariji kada se softverski ažuriraju, podešeni da automatski pozivaju broj 112.

Osim nesreće na Buni, bilo je još sličnih situacija gdje korisnici ne mogu dobiti Hitnu pomoć. Postavlja se pitanje zašto taj broj ne funkcionira, a sada je to pitanje poprilično akutno, jer nam predstavlja veliki problem na terenu. Dom zdravlja Mostar kao pružatelj usluga hitne medicinske pomoći nema nikakvu mogućnost rješavanja problema, a radi se o ugroženim ljudskim životima, istaknula je Popovac.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Zapelo u proceduri

hitna.jpg
Foto: ilustracija

Bosna i Hercegovina je jedina europska zemlja u kojoj nije dostupan jedinstveni broj 112 za hitne slučajeve.

Dok je u svim zemljama u okruženju ovaj broj u funkciji već godinama, poput Hrvatske, gdje je uveden još 2005., u BiH se za hitne slučajeve mora pozivati više brojeva: Civilna zaštita 121, policija 122, vatrogasci 123, Hitna pomoć 124, piše Avaz.

Prijedlog za uvođenje ovog broja na razini BiH već odavno je “zapeo“ u parlamentarnoj proceduri, jer se tome protive zastupnici iz Republike Srpske, koji smatraju da se radi o prijenosu nadležnosti.

I, dok je broj 112 postao političko pitanje, u stvarnosti je to pitanje života i smrti. S ovim problemom prije mjesec su se suočili zaposlenici Doma zdravlja Mostar, odnosno Hitne pomoći, kada se dogodila tragična nesreća na Bunskim kanalima u kojoj je život izgubio mladi alpinist Armin Gazić.

Lokalni ribar koji je svjedočio nesreći pokušao je pozvati Službu hitne medicinske pomoći, no bezuspješno. Potom je kontaktirao sina u Mostar koji, također, nije mogao ostvariti poziv prema Hitnoj, pa je privatno kontaktirao Ines Popovac, glasnogovornika Doma zdravlja, nakon čega je ekipa Hitne pomoći poslana na mjesto događaja.

Kako je ispričala Popovac, odmah nakon toga počeli su istraživati slučaj i uočili da se s pojedinih telefona ne može ostvariti poziv prema hitnim službama, već se poziv preusmjeri na 112, gdje se javi automat i na tome se sve završi.

Odmah su, kazala je, uputili dopis nadležnim službama, prvenstveno županijskoj civilnoj zaštiti, odakle su potom kontaktirali RAK, Ministarstvo sigurnosti BiH i telefonske operatere.

Iz RAK-a su naveli kako nisu nadležni da samostalno odrede kada i na koji način će započeti korištenje broja 112 i da će, ukoliko to od njih zatraži Vijeće ministara, donijeti nalog prema operatorima s ciljem omogućavanja rutiranja poziva i pružanja podrške za uspostavu pune funkcionalnosti broja 112. Ostale institucije još se nisu očitovale, ispričala je Popovac.

Također, pojasnila je, problem usložnjava i to što su telefoni novije generacije, pa čak i malo stariji kada se softverski ažuriraju, podešeni da automatski pozivaju broj 112.

Osim nesreće na Buni, bilo je još sličnih situacija gdje korisnici ne mogu dobiti Hitnu pomoć. Postavlja se pitanje zašto taj broj ne funkcionira, a sada je to pitanje poprilično akutno, jer nam predstavlja veliki problem na terenu. Dom zdravlja Mostar kao pružatelj usluga hitne medicinske pomoći nema nikakvu mogućnost rješavanja problema, a radi se o ugroženim ljudskim životima, istaknula je Popovac.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.