• koncert

 Tijekom predizborne kampanje za Opće izbore 2014, i kratko razdoblje poslije, Vijeće za tisak Bosne i Hercegovine realiziralo je kampanju pod nazivom "Stop! Govor mržnje".

Bit Kampanje Vijeća za tisak je bilo reagiranje protiv govora mržnje, diskriminatorske i huškačke retorike u komentarima anonimnih posjetitelja online portala, kao i edukacija posjetitelja web portala da govor mržnje i huškačka retorika nisu sloboda govora, te da podliježu kaznenoj odgovornosti, u skladu sa kaznenim zakonima u BiH.

Tim monitora pratio je sadržaje komentara na 42 portala u BiH, postavljajući znak "Stop!Govor mržnje" kako bi podsjetili ili informirali posjetitelje portala da govor mržnje nije sloboda govora, već njegova zloupotreba i da može biti sankcioniran u skladu sa kaznenim zakonima u BiH. Ukupan broj zabilježenih slučajeva govora mržnje u razdoblju provedbe kampanje je 1.442, dok je na ukupno 22 portala zabilježen govor mržnje. Ukupno 86% svih zabilježenih slučajeva govora mržnje u komentarima anonimnih posjetitelja na web portalima, odnosi se na vjersku, nacionalnu i rasnu pripadnost.

U analizi online kampanje "Stop! Govor mržnje" navodi se kako je govor mržnje u BH medijima evoluirao. "Za razliku od devedesetih godina u Bosni i Hecegovini, kada su najizraženiji bili nacionalna i vjerska mržnja i netrpeljivost, sada se govor mržnje najčešće manifestira kroz negiranje zločina, afirmaciju totalitarnih doktrina, drugačiju političku i seksualnu orijentaciju", navodi se u izvještaju.

U razdoblju provedbe kampanje, 16. kolovoz –19. listopad, 2014. godine na mail adresu Vijeća za tisak u BiH pristigle su 34 žalbe na komentare sa sadržajima govora mržnje, dok je u istom razdoblju prošle godine zabilježeno svega 16 žalbi građana na govor mržnje. Inače, u tijeku 2014. godine, do 1. prosinca, Vijeće za tisak je zaprimilo ukupno 818 žalbi građana, od čega je 250 na urednički sadržaj, a 568 žalbi na sadržaje komentara anonimnih posjetitelja web portala, ukazujući na diskriminacijski i huškački sadržaj.

Ostali rezultati kao i kompletna analiza online kampanje dostupna je na stranici Vijeća za tisak Bosne i Hercegovine.

Kako se vidi u grafikonu, suprotno mišljenju da su hrvatski portali ti koji šire mržnju ili tzv. fašističku retoriku u kojoj opet prema percepcijama većine, prednjači Poskok.info, istraživanje je pokazalo suprotno.
Sarajevski Klix.ba, u svojim komentarima ima uvjerljivo najviše govora mržnje a slijede ga Slobodna bosna i Nezavisne novine. Poskok.info, abcportal i pogled.ba, među portalima su koji imaju najpristojniju publiku.

I.M.|Artinfo.ba

0
0
0
s2sdefault
  • Taxi
  • koncert

KALENDARBTN1OSMRTICE BTN1NATJECAJIPNT2

  • koncert

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

+387 (0) 62 349 560

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2019 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17