× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Jajce

jajce vodopad

Kraljevski grad Jajce jedini je grad u svijetu koji ima vodopad u centru grada, a uvršten je u 12 najljepših vodopada na planeti.

Jajce se može se pohvaliti prekrasnim prirodnim bogatstvom, rijekom Plivom, Plivskim jezerima, ali i sa 30 nacionalnih spomenika među kojima su Katakombe, Mitrej, Bedemi i tabije starog grada, Doma AVNOJ-a, mlinčići na Plivi…Sve to omogućilo je da ovaj grad postane turistički centar ovog dijela Bosne i Hercegovine i polako, ali sigurno je sustizao Sarajevo i Mostar.

Kako je i koliko pandemija Covid-19 zaustavila ovaj turistički zamah za naš portal ispričao je Anto Brtan, direktor JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“.

Kakav je bio početak sezone u Jajcu i šta se desilo nakon što su zbog pandemije uvedene specijalne mjere?

 

-Ne sluteći kakve razmjere će doseći ova pandemija, mi smo s novom turističkom sezonom startali 1. 3. ove godine te smo zaposlili četiri nova radnika, uz postojećih 15. Čim su donesene mjere za suzbijanje pandemije, zatvorili smo sva naša naplatna mjesta i Zavičajni muzej te smo ostali bez bilo kakvih prihoda. No, unatoč tomu nismo otpustili niti jednog radnika, čak ni one koje smo primili neposredno prije uvođenja  mjera nadajući se da će vrlo brzo doći do normalizacije života. Radnike smo prvo uputili na plaćeni godišnji odmor, a potom smo ih angažirali na sadnji cvijeća i uređenju naših nacionalnih spomenika. Nadamo se da će više razine vlasti pokazati interes za pomoć turističkom sektoru i da ćemo uspjeti „preživjeti“ do sljedeće turističke sezone bez otpuštanja radnika.

Koliko ste lani imali turista, odakle ih je najviše bilo, a koliko procjenjujete da će ih biti ove godine?

-Prošla godina bila je rekordna po broju turista u Jajcu, ali i po našim prihodima. Posjetilo nas je više od 130.000 turista iz zemlje i inozemstva, prema evidencijama koje vodi naša Agencija temeljem statistika posjeta našim nacionalnim spomenicima. Taj broj je sigurno puno veći, jer mnogi turisti koji posjete Jajce ne posjete vodopad ili tvrđavu tako da ih nemamo u evidencijama. Najveći broj posjetitelja bio je iz naših susjednih zemalja, potom zemalja EU, a na trećem mjestu su posjetitelji s Bliskog istoka. Što se tiče prihoda, oni su prošle godine bili veći u odnosu na 2018. godinu za 106,5 %. Prihodi od vlastite djelatnosti, koji iznose 70% naših ukupnih prihoda, bili su veći u odnosu na 2018. godinu za 124 %. Ovi rezultati ohrabrili su nas da dio ostvarenog prihoda uložimo u infrastrukturu, te zapošljavanje novih radnika. Bojimo se da zbog ove krize s pandemijom ne možemo očekivati osobito velik broj stranih turista tako da ćemo se maksimalno okrenuti domaćim turistima i turistima iz susjednih zemalja, ukoliko dođe do otvaranja granica i slobodnog prometa ljudi tijekom ljeta.

Da li se može reći da je ovogodišnja sezona turistički propala, dolaze li uopšte turisti u Jajce i odakle?

-Školske eskurzije i izleti bili su nam solidan izvor prihoda u proljetnim mjesecima tako da možemo konstatirati da je taj dio definitivno propao. Od početka pandemije nema organiziranih posjeta Jajcu i rijetki su posjetitelji iz susjednih općina koji dođu posjetiti vodopad ili Plivska jezera. Nadamo se da će početkom lipnja/juna situacija biti povoljnija i da ćemo početi bilježiti prve turističke posjete.

Šta trenutno rade uposlenici Agencije i uopšte turistički radnici kad nema turista?

-Situaciju bez turista iskoristili smo za uređenje brojnih nacionalnih spomenika i unaprijeđenje naše turističke ponude tako da naši radnici vrijedno rade na tome već dva mjeseca. Uredili smo staze prema vodopadu kako bismo omogućili invalidnim osobama i majkama s malom djecom što lakši pristup našoj glavnoj turističkoj atrakciji. Dio staza smo popločali i trenutno radimo na pripremama za nastavak popločavanja cijele trase do vodopada.

Izgradili smo infrastrukturu za instalaciju zip-line preko vodopada, nabavili potrebnu opremu i samo čekamo na našeg projektanta i izvođača radova firmu GraTeh d.o.o. iz Mostara da pristupe montaži i puštanju zip-line u pogon. Namjera nam je da u mjesecima koji slijede ovom novom turističkom atrakcijom, koja će biti jedinstvena u svijetu, privučemo što više domaćih turista i donekle ublažimo posljedice pandemije na naše poslovanje. Pripremili smo i neke dodatne sadržaje koje ćemo također učiniti dostupnim našim posjetiteljima već sljedeći mjesec, ukoliko dođe do normalizacije stanja.

Osim toga, situaciju bez turista u Jajcu iskoristili smo i za uređenje naših parkova, jezera i nacionalnih spomenika. Prošli mjesec smo, u suradnji s općinom Jajce i njihovom financijskom potporom, angažirali više od 20 sezonskih radnika te provodimo veliku ekološku akciju uređenja pojedinih lokacija koje su godinama bile zapuštene i devastirane neodgovornim odlaganjem smeća. Cilj nam je bio da pomognemo i brojnim nezaposlenim osobama da u ovoj krizi budu aktivni i osiguraju sebi određenu egzistenciju.

Vrlo brzo ćemo početi i s arheološkim istraživanjima na nacionalnom spomeniku Kraljev grob, a za što smo pribavili sve potrebne suglasnosti i osigurali značajna sredstava iz Federalnog ministarstva kulture i Vlade Republike Hrvatske. Cilj nam je da ovaj značajni nacionalni spomenik BiH uredimo na primjeren način i da ga učinimo dostupnim našim turistima.

 

 

Koliko je turizam kao privredna grana važan za Jajce, koji su vaši glavni aduti?

-Jajce ima razvijenu industriju i veliki broj uposlenih u toj grani privrede. Međutim, dugoročno bi turizam mogao (i trebao) biti okosnica razvoja našeg grada. Jajce ima 30 nacionalnih spomenika BiH i brojne prirodne i kulturne znamenitosti koji su svakako naši glavni aduti za razvoj turizma. Uz dobro osmišljenu strategiju i uključivanje naših građana u razvoj turizma, smatram da bi za nekoliko godina mogli značajno povećati broj posjeta i ostvariti velike prihode od turizma.

Jučer sam s prijateljima proveo dan u priodi te smo šetali šumskim predjelima sela Šibenica. Pokazali su mi potok Krševac koji je u nedirnutom prirodnom okruženju stvorio prelijepi slap, te staru vodenicu koja se može osposobiti za jedan dan. Predložio sam im osnivanje ekološke udruge kako bismo zajednički izradili projekat uređenja vodenice i cijelog toka, te ga uvrstili u jedinstvenu turističku rutu. Brojni su slični primjeri na području naše općine i samo trebamo ljude s idejama da pokrenu neke lijepe priče.

 

U čemu je budućnost turizma u Jajcu, imate li plan za oporavak?

-Budućnost turizma u Jajcu svakako su naše prirodne ljepote, ali to nije dovoljno za ozbiljnu turističku priču. Mi već nekoliko godina vršimo edukaciju zainteresiranih građana i turističkih subjekata te nudimo nagrade za najbolje turističke ideje kako bismo ih implementirali u praksi. Neophodno nam je povećanje smještajnih kapaciteta. Veliki broj građana je zainteresiran za ulaganja u taj vid turizma, ali zbog nezainteresiranosti nadležnih institucija oni ne mogu adekvatno registrirati svoje djelatnosti. Potrebno je donijeti nova zakonska rješenja kako bi se pokrenule te aktivnosti. Oporavak će uslijediti s prvim gostima, a mi ćemo poduzeti sve što je u našoj moći da što prije prebrodimo i zaboravimo na ovu krizu.

Šta je sa 6. Međunarodnim skokovima s vodopada u Jajcu koji bi trebali biti održani u avgustu, da li su već otkazani ili ima još nade za njihovo održavanje?

-Skokove nismo otkazali, jer se nadamo da će se do kolovoza ova kriza biti iza nas. Termin smo zakazali za 8. 8. 2020. godine i uskoro ćemo početi s pripremama. Nadam se da ćemo ugostiti što veći broj natjecatelja i da će sve proteći u sigurnom i ugodnom ozračju.

(Bolja strana.ba)

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Sarajevski kiseljak - novi 28.6.
  • Jajce

jajce vodopad

Kraljevski grad Jajce jedini je grad u svijetu koji ima vodopad u centru grada, a uvršten je u 12 najljepših vodopada na planeti.

Jajce se može se pohvaliti prekrasnim prirodnim bogatstvom, rijekom Plivom, Plivskim jezerima, ali i sa 30 nacionalnih spomenika među kojima su Katakombe, Mitrej, Bedemi i tabije starog grada, Doma AVNOJ-a, mlinčići na Plivi…Sve to omogućilo je da ovaj grad postane turistički centar ovog dijela Bosne i Hercegovine i polako, ali sigurno je sustizao Sarajevo i Mostar.

Kako je i koliko pandemija Covid-19 zaustavila ovaj turistički zamah za naš portal ispričao je Anto Brtan, direktor JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“.

Kakav je bio početak sezone u Jajcu i šta se desilo nakon što su zbog pandemije uvedene specijalne mjere?

 

-Ne sluteći kakve razmjere će doseći ova pandemija, mi smo s novom turističkom sezonom startali 1. 3. ove godine te smo zaposlili četiri nova radnika, uz postojećih 15. Čim su donesene mjere za suzbijanje pandemije, zatvorili smo sva naša naplatna mjesta i Zavičajni muzej te smo ostali bez bilo kakvih prihoda. No, unatoč tomu nismo otpustili niti jednog radnika, čak ni one koje smo primili neposredno prije uvođenja  mjera nadajući se da će vrlo brzo doći do normalizacije života. Radnike smo prvo uputili na plaćeni godišnji odmor, a potom smo ih angažirali na sadnji cvijeća i uređenju naših nacionalnih spomenika. Nadamo se da će više razine vlasti pokazati interes za pomoć turističkom sektoru i da ćemo uspjeti „preživjeti“ do sljedeće turističke sezone bez otpuštanja radnika.

Koliko ste lani imali turista, odakle ih je najviše bilo, a koliko procjenjujete da će ih biti ove godine?

-Prošla godina bila je rekordna po broju turista u Jajcu, ali i po našim prihodima. Posjetilo nas je više od 130.000 turista iz zemlje i inozemstva, prema evidencijama koje vodi naša Agencija temeljem statistika posjeta našim nacionalnim spomenicima. Taj broj je sigurno puno veći, jer mnogi turisti koji posjete Jajce ne posjete vodopad ili tvrđavu tako da ih nemamo u evidencijama. Najveći broj posjetitelja bio je iz naših susjednih zemalja, potom zemalja EU, a na trećem mjestu su posjetitelji s Bliskog istoka. Što se tiče prihoda, oni su prošle godine bili veći u odnosu na 2018. godinu za 106,5 %. Prihodi od vlastite djelatnosti, koji iznose 70% naših ukupnih prihoda, bili su veći u odnosu na 2018. godinu za 124 %. Ovi rezultati ohrabrili su nas da dio ostvarenog prihoda uložimo u infrastrukturu, te zapošljavanje novih radnika. Bojimo se da zbog ove krize s pandemijom ne možemo očekivati osobito velik broj stranih turista tako da ćemo se maksimalno okrenuti domaćim turistima i turistima iz susjednih zemalja, ukoliko dođe do otvaranja granica i slobodnog prometa ljudi tijekom ljeta.

Da li se može reći da je ovogodišnja sezona turistički propala, dolaze li uopšte turisti u Jajce i odakle?

-Školske eskurzije i izleti bili su nam solidan izvor prihoda u proljetnim mjesecima tako da možemo konstatirati da je taj dio definitivno propao. Od početka pandemije nema organiziranih posjeta Jajcu i rijetki su posjetitelji iz susjednih općina koji dođu posjetiti vodopad ili Plivska jezera. Nadamo se da će početkom lipnja/juna situacija biti povoljnija i da ćemo početi bilježiti prve turističke posjete.

Šta trenutno rade uposlenici Agencije i uopšte turistički radnici kad nema turista?

-Situaciju bez turista iskoristili smo za uređenje brojnih nacionalnih spomenika i unaprijeđenje naše turističke ponude tako da naši radnici vrijedno rade na tome već dva mjeseca. Uredili smo staze prema vodopadu kako bismo omogućili invalidnim osobama i majkama s malom djecom što lakši pristup našoj glavnoj turističkoj atrakciji. Dio staza smo popločali i trenutno radimo na pripremama za nastavak popločavanja cijele trase do vodopada.

Izgradili smo infrastrukturu za instalaciju zip-line preko vodopada, nabavili potrebnu opremu i samo čekamo na našeg projektanta i izvođača radova firmu GraTeh d.o.o. iz Mostara da pristupe montaži i puštanju zip-line u pogon. Namjera nam je da u mjesecima koji slijede ovom novom turističkom atrakcijom, koja će biti jedinstvena u svijetu, privučemo što više domaćih turista i donekle ublažimo posljedice pandemije na naše poslovanje. Pripremili smo i neke dodatne sadržaje koje ćemo također učiniti dostupnim našim posjetiteljima već sljedeći mjesec, ukoliko dođe do normalizacije stanja.

Osim toga, situaciju bez turista u Jajcu iskoristili smo i za uređenje naših parkova, jezera i nacionalnih spomenika. Prošli mjesec smo, u suradnji s općinom Jajce i njihovom financijskom potporom, angažirali više od 20 sezonskih radnika te provodimo veliku ekološku akciju uređenja pojedinih lokacija koje su godinama bile zapuštene i devastirane neodgovornim odlaganjem smeća. Cilj nam je bio da pomognemo i brojnim nezaposlenim osobama da u ovoj krizi budu aktivni i osiguraju sebi određenu egzistenciju.

Vrlo brzo ćemo početi i s arheološkim istraživanjima na nacionalnom spomeniku Kraljev grob, a za što smo pribavili sve potrebne suglasnosti i osigurali značajna sredstava iz Federalnog ministarstva kulture i Vlade Republike Hrvatske. Cilj nam je da ovaj značajni nacionalni spomenik BiH uredimo na primjeren način i da ga učinimo dostupnim našim turistima.

 

 

Koliko je turizam kao privredna grana važan za Jajce, koji su vaši glavni aduti?

-Jajce ima razvijenu industriju i veliki broj uposlenih u toj grani privrede. Međutim, dugoročno bi turizam mogao (i trebao) biti okosnica razvoja našeg grada. Jajce ima 30 nacionalnih spomenika BiH i brojne prirodne i kulturne znamenitosti koji su svakako naši glavni aduti za razvoj turizma. Uz dobro osmišljenu strategiju i uključivanje naših građana u razvoj turizma, smatram da bi za nekoliko godina mogli značajno povećati broj posjeta i ostvariti velike prihode od turizma.

Jučer sam s prijateljima proveo dan u priodi te smo šetali šumskim predjelima sela Šibenica. Pokazali su mi potok Krševac koji je u nedirnutom prirodnom okruženju stvorio prelijepi slap, te staru vodenicu koja se može osposobiti za jedan dan. Predložio sam im osnivanje ekološke udruge kako bismo zajednički izradili projekat uređenja vodenice i cijelog toka, te ga uvrstili u jedinstvenu turističku rutu. Brojni su slični primjeri na području naše općine i samo trebamo ljude s idejama da pokrenu neke lijepe priče.

 

U čemu je budućnost turizma u Jajcu, imate li plan za oporavak?

-Budućnost turizma u Jajcu svakako su naše prirodne ljepote, ali to nije dovoljno za ozbiljnu turističku priču. Mi već nekoliko godina vršimo edukaciju zainteresiranih građana i turističkih subjekata te nudimo nagrade za najbolje turističke ideje kako bismo ih implementirali u praksi. Neophodno nam je povećanje smještajnih kapaciteta. Veliki broj građana je zainteresiran za ulaganja u taj vid turizma, ali zbog nezainteresiranosti nadležnih institucija oni ne mogu adekvatno registrirati svoje djelatnosti. Potrebno je donijeti nova zakonska rješenja kako bi se pokrenule te aktivnosti. Oporavak će uslijediti s prvim gostima, a mi ćemo poduzeti sve što je u našoj moći da što prije prebrodimo i zaboravimo na ovu krizu.

Šta je sa 6. Međunarodnim skokovima s vodopada u Jajcu koji bi trebali biti održani u avgustu, da li su već otkazani ili ima još nade za njihovo održavanje?

-Skokove nismo otkazali, jer se nadamo da će se do kolovoza ova kriza biti iza nas. Termin smo zakazali za 8. 8. 2020. godine i uskoro ćemo početi s pripremama. Nadam se da ćemo ugostiti što veći broj natjecatelja i da će sve proteći u sigurnom i ugodnom ozračju.

(Bolja strana.ba)

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.