logonovi

 

btn facebook btn homebtn mobilni

Sunano

23°C

Kiseljak

Sunano

Gorivo u BiH: Kako se formiraju cijene i tko ih uporno podiže?

cijene goriva

Nigdje u medijima u BIH ne možete saznati, niti “nezavisni” mediji objavljuju bitne parametre strukture cijene nafte i naftnih derivata!

Vlada jedna prikrivena cenzura. I glavni mediji Federalna TV, dnevne novine, mreža “nezavisnih” i masno financiranih portala neće objaviti strukturu cijene goriva u BIH, piše Poskok.info. (Obrazloženje je izbori su, pa se ne smije reći Istina)… jer to očito smeta političkim opcijama na vlasti koje žele i dalje zadržati vlast i pozicije.

Zato se uglavnom populističkim izjavama od vrha pa do medija sakriva bit i istina o strukturi cijene i izdvajanjima koja opterećuju konačnu cijenu goriva u BIH.

Bit je sljedeća:

1. Cijena derivata se formira na osnovu cijene derivata na mediteranskom tržištu, a mi kao mala zemlja uopće nismo bitan faktor. Jer sve kupujemo od velikih dobavljača iz EU.

2. Jedan od glavnih faktora je kompleksna vojno politička situacija na Srednjem istoku i po prognozama svjetskih analitičara rast cijena barela nafte približava se cijeni od 80 dolara (od 27 dolara prije dvije godine). Ukratko varate se ako mislite da je to tamo “njihov rat”. Taj rat direktno utječe na vaš džep.

3. Na rast cijena utječu i špekulanti. Banke. Strani investicijski fondovi koji kupuju naftu i preprodaju je na mediteranskom i svjetskom tržištu. Mnoštvo tih fondova obilato financiraju “najnezavisnije” medije u BiH. Njihov je zadatak da vaš gnjev ne usmjere na njih. Nego na domaće strukture vlasti. Za sve su nam krivi dakle naši. Iako nisu. Ovo nije obrana nesposobnosti naših. Tek proširenje percepcije.

Jer najveća zahvaćanja u cijeni goriva čine države. Pa europske zemlje iz cijene goriva uzimaju od 55 do 70% maloprodajne cijene. Republika Hrvatska npr. od cijene goriva koje je 10 kuna, državna zahvaćanja su oko 6 kuna iz litra goriva. Odnosno blizu 60%.

U BiH država po osnovu trošarina, putarina i taksi i u konačnici na ukupnu cijenu plus PDV uzima prilikom svakog uvoza oko 55%. tj. 1,2 KM na svaki litar kad se od brutto cijene oduzmu sva izravna davanja i oko 20 parafiskalnih nameta koje opterećuju distributere nafte.

To znači da na 50 KM koje natoči vozač, država uzima blizu 30 KM!

Neke su zemlje zbog toga počele smanjivati zahvaćanja države ali u BiH se vlast pravi gluha i slijepa te se hvale suficitom u proračunu dok nam je stopa rasta nekoliko puta manja od rasta u zemljama koje imaju isti namet na gorivo. Naš gospodarski rast je na nivou Ugande i Konga.

Sve to je dodatni pritisak na ionako nerazvijenu privredu koja grca u gubicima a kreatori nove vrijednosti, poduzetnici i obični ljudi, plaćaju nenormalne apetite države i političkih struktura.

Naravno, grijeh struktura (neovisno na naciju i ideju) se ne spominje. Naročito šute NEOVISNI mediji. Obilato financirani od naftnog kartela preko raznih fondacija u BiH koje u podnaslovu imaju “humanistički” potpis.

Istina se krije. Država povećava prihode i zahvaćanja u totalnoj harmoniji s Velikim dobavljačem koji ih također povećava. Sve je to dodatni teret za razvoj zemlje i stvaranje nove vrijednosti. Bez toga nema zapošljavanja i ostanka mladih ljudi koji masovno napuštaju BiH.

Cijene goriva direktno utječu na kompletnu ekonomiju u BiH. Oni koji su zabrinuti za naš odlazak, i koji napadaju domaće vlasti zbog našeg odlaska, jednako kao i domaće vlasti čine sve da cijene goriva i dalje idu prema gore. A mi prema dolje.

Sjetimo se samo priče s akcizama. Svi, i stranci i domaći, ujedinili su se da se one izglasaju. Te cijene direktno će iseliti novih 50.000 građana. Ako već nisu.

artinfo.ba | preuzeto s portala dnevnik.ba

Share

flink1flink1flink1

ARTlogofooter2015

Ovaj portal je član Vijeća internet portala u BiH

Copyright 2007-2016 ART company d.o.o. Sva prava zadržana.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

 

designer17