• Pile

ledja bolna

 

„Jao, bole me leđa!“ – koliko nas je poželjelo da nikada više ne izgovorimo te riječi? Usporite nekoliko dana sa uzimanjem ibuprofena, lijekova za smanjenje boli ili otoka. Pokušajte pronaći jednostavna rješenja predložena na ovoj stranici za trenutačno olakšavanje.

Uzroci
Lumbo - sakralni bolni sindrom danas predstavlja jedan od najučestalijih zdravstvenih problema današnjice. Procjenjuje se da oko 80% populacije tijekom svojeg života barem jednom ima bolove u slabinskom dijelu kralježnice. Na taj način taj je sindrom postao jedan od vodećih javno- zdravstvenih problema, te je uzrok dugotrajnih bolovanja i izostanka radno-aktivne populacije s posla.
U literaturi se navodi više od stotinu različitih uzroka bolnih sindroma kralježnice. Jedan od najčešćih uzroka tegoba je pretjerano, nepravilno i prekomjerno fizičko naprezanje koje nadmašuje snagu leđnih mišića, veza i međukralježničnih diskova. To može biti posljedica teških fizičkih poslova, višesatnog nepravilnog nefiziološkog položaja (o kojem smo govorili u jednom od prethodnih članaka --> https://bit.ly/2Ylbt3f a tegobe redovno uzrokuju prenapregnuti, opušteni ili preslabi mišići trupa. U starijih ljudi bolni sindromi kralježnice često su posljedica degenerativnih promjena kralježaka i međukralježničnih diskova (takozvana spondiloza, spodniloartroza).

 

Trebam li liječnika?
„Prije no što iskušate bilo što iz kućne radinosti, otiđite k liječniku da provjeri imate li običnu bol u donjem dijelu leđa ili medicinski problem koji zahtjeva specijalističko liječenje. Dobar fizioterapeut može spriječiti i pomoći kod napetosti ili slabosti mišića leđa. Također otiđite liječniku ukoliko se bol naglo širi kroz noge ili prema gornjem dijelu leđa, kako bi vam preporučio pravilnu terapiju vježbanja i medikamentozne terapije“

 

1. Najprije led
Led je izvrstan za ublažavanje bolova. Privremeno blokira bolni signal i pomaže u smanjenju otoka. Nekoliko puta na dan umasirajte led na bolno područje u trajanju od 3 – 5minuta. U prvih 48 sati bola nikada se ne koristi nikakav vid zagrijavanja, nego isključivo led.

2. Utrljajte olakšanje
Zamolite partnera ili prijatelja da vam izmasira bolno područje, laganim ujednačenim pritiskom, bez grubih pritisaka. Ako želite možete umasirati i neku kremu ili gel za trenutno olakšanje, ali budite oprezni jer katkada te kreme znaju izazvati neželjene efekte u vidu osipa na mjestu primjene. Ukoliko primijetite reakciju na koži, prestanite s upotrebom kreme ili gela.

3. Popravite svoje držanje
Tražite držanje koje najmanje opterećuje vašu kralježnicu. Pravilno sjedite kako biste rasteretili vašu kralježnicu, posebno ako ste jedna od osoba čiji posao zahtijeva dugotrajno sjedenje.

4. Vježbajte!
Svakodnevno vježbanje u trajanju od pola sata može vašim leđima donijeti veliko olakšanje i spriječiti nastanak bolova u leđima. U nastavku vam donosimo vježbe, koje je preporučio američki ortoped iz Californije, a osmišljene su tako da poboljšaju fleksibilnost i ojačaju mišiće koji podupiru kralježnicu. To su mišići trupa, trbuha i leđni mišići.

 

vjezbe.jpg

 

 

 

 

Nikolina J/artinfo.ba

0
0
0
s2sdefault

KALENDARBTN1in2019 brn

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

+387 (0) 62 349 560

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2019 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17