dijete povrce

 

Mali je broj djece koja jedu sve i njihovi su roditelji pravi sretnici. Većina djece odlučno odbija ono što im se ne sviđa ili što im na prvi pogled nije privlačno, kao što je slučaj s povrćem i tu nema kompromisa.
Hranjenje je jedno od prvih područja na kojem će dijete pokušati preuzeti kontrolu, odnosno početi donositi odluke o tome koju vrstu hrane želi jesti, a koju ne želi. Djetetove navike jedenja tako doslovce “preko noći” mogu postati nepredvidive, pa može početi odbijati onu hranu koja mu je prošli tjedan bila omiljena ili početi tražiti onu koja mu do prije nekoliko dana nije bila “ni u pomisli”.
Djeca predškolske dobi također razvijaju svoju individualnost, ali su sklonija suradnji nego djeca mlađa od 3 godine, te su spremnija učiti na roditeljskom primjeru. Za predškolce je karakteristična njihova velika i razvojno uvjetovana potreba da budu samostalni u izvođenju raznih stvari, pa tako i u jelu. Sve navedeno roditeljima pruža velike mogućnosti kako svoju djecu na nove i uzbudljive načine naučiti zdravim prehrambenim navikama.
Kako je otkrio tim sa sveučilišta Oregon u SAD-u, djeca koja uz obrok piju običnu vodu imaju veću želju jesti povrće i donose zdravije odluke kada je u pitanju hrana.
Tim je promatrao utjecaj pića na jedenje povrća kod 75 djece između tri i pet godina. Pokazalo se da su djeca više jela sirovo povrće poput mrkve ili paprike kada im je uz obrok poslužena voda umjesto soka.
Profesorica Bettina Cornwell, objašnjava kako djeca već od jako rane dobi počinju povezivati slatka i visokokalorična pića poput Cole sa slanom i masnom hranom poput čipsa. Naša jednostavna preporuka je servirati vodu uz sve obroke.

„Na naš izbor hrane uvelike utječe učestalo izlaganje određenim vrstama hrane i pića. To počinje vrlo rano kroz serviranje obroka kod kuće i u restoranima.“

1. NE RJEŠAVAJTE PROBLEME SLATKIŠIMA

Slatkiši ne bi trebali predstavljati nagradu za bilo što. Na taj način postaju posebniji i djeca ih još više žele.


2. PUSTITE DA DIJETE ODABERE KOJE POVRĆE MU SE SVIĐA

Borbu protiv povrća možete pokušati dobiti ako djetetu ponudite nekoliko izbora. Dakle, povrće se mora jesti, ali dijete može samo izabrati o tome što će kojeg dana jesti. Naravno, ne dozvolite da se uvijek radi o dvije vrste povrća od kojeg će jedno biti krumpir.

3. SMOOTHIES

Kada ništa ne polazi za rukom, smoothie zna biti pravo rješenja. Možete pokušati s čisto povrtnim ili pokušati iskombinirati voće i povrće kako bi prevladali okusi koje dijete voli i prihvaća. Tako špinat možete kombinirati s kruškom, grožđem i avokadom, brokulu s jagodom, mrkvu s narančom…
Blendajte dok god ne postignete glatku teksturu bez komadića povrća u čaši.

4. BUDITE DOSLJEDNI

Djeca se vole ravnati po ustaljenom ritmu i poznatim shemama. Kad se pravilo učvrsti, djeca će ga slijediti. Ako je pravilo da se za vrijeme svakom obroka pojede po jedno povrće, to se mora ispoštovati, pa makar to bila jedna malena mrkvica ili brokulica.

5. BUDITE PRIMJER

Djeca funkcioniraju po primjeru onoga što vide. Ako i vi sami jedete povrće onda će ga i djeca jesti jer će to onda za njih biti nešto normalno, standardno što mama isto jede i to onda znači da se to treba jesti.

6. BUDITE KREATIVNI

Pokušajte na različite načine ukrasiti dječji tanjur povrćem, npr. napravivši oblik lica od mrkve, kupusa, rajčice, krastavaca i sl. Djeci će biti zanimljivo pojesti oko, nos ili zube, pa će se tako radovati novom liku kojeg trebaju „smazati za čas“.

Australka Laleh Mohmedi na svom instagram profilu svakodnevno objavljuje mnoštvo ideja kojim je privolila svoju djecu da jedu zdravo, veoma su zanimljive i originalne. Možda i vama bude inspiracija.

 

hgj.jpg

howtogetchil.jpg

as.jpg

 

 

Nikolina J/artinfo.ba

 

 

0
0
0
s2sdefault

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

+387 (0) 62 349 560

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2019 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17