cokolada tamnaž

Ljubitelji čokolade, imamo nešto za vas, od čega će vam savjest miti mirna dok jedete najdražu slasticu. Naime, čokolada i nije tako loša kako se o njoj govori jer su istraživanja dokazala da tamna čokolada ima mnoštvo pozitivnih utjecaja na zdravlje čovjeka. U nastavku teksta pročitajte i koji su to.
Tamna čokolada ili „zdrava“ čokolada je ona koja u sebi sadrži od 50% do 90% kakaa i blagodati koje ćemo spominjati odnose se na nju, premda neke od ovih pozitivnih utjecaja sadrže i mliječne čokolade, ali što je količina kakaa manja, manji je i pozitivni učinak. Dakle riječ je o količini kakaa.
Znate li što su antioksidansi? Antioksidansi su tvari ili nutrijenti koji sprječavaju učinke negativnih radikala koji štete našem organizmu. Tamna čokolada odnosno visoka koncentracija kakaa u njoj je jedan od najboljih izvora antioksidansa koje možete naći u hrani. Studije o utjecaju kakaa na krvne žile pokazale su da kakao u tamnoj čokoladi utiče na smanjenje nakupljanja plaka na njima te da dugoročno čisti krvne žile i tako smanjuje mogućnost moždanog i srčanog udara, a osim toga prah iz čokolade značajno smanjuje "loši" LDL kolesterol te povećava "dobri" HDL kolesterol što je svojstvo samo nekoliko namirnica koje čovjek koristi.
Tamna čokolada pomaže i poboljšanju funkcioniranja mozga, a eksperimentima je pokazano da je nakon petodnevnog svakodnevnog konzumiranja tamne čokolade kod dragovoljaca prokrvljenost mozga porasla za čak 21%.

 

„nakon što su žene s poviješću srčanih udara tjedno jele jedan do dva obroka od kvalitetne čokolade, pokazalo se da su smanjile rizik od hospitalizacije zbog zatajenja srca za 32 % u odnosu na one koji su tjednima konzumirali određene količine slatkiša, navodi se u studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu Heart Circulation“

 

KAKO PREPOZNATI KVALITETNU ČOKOLADU

• Veća gorčina – bolja kvaliteta čokolade
Iz zdravstvene perspektive, prilikom kupnje tamne čokolade, za razliku od mliječne ili bijele čokolade, dobivate veću koncentraciju flavonoida i polifenola – antioksidansa koji se bore sa slobodnim radikalima povezane s bolešću. Zanimljivo je da se pokazalo kako tamna čokolada sadrži znatno više antioksidansa od borovnica. Stoga čitajte deklaracije i birajte one s visokim postotkom kakaovca, preko 70%.

• Kakao maslac
Dobre masnoće u kvalitetnoj čokoladi zove se kakao maslac i on je izvor stearinske kiseline koja je dobra za srce.

• Kombinacija s bobicama i orašastim plodovima
Ukoliko konzumirate čokoladu s kombinacijom bobičastih ili orašastih plodova zadovoljstvo će biti u vašim crijevima jer je to kombinacija puna hranjivih vlakana koji potiču pravilan rad probavnog trakta.

 

KOJU ČOKOLADU IZBJEGAVATI?

Izbjegavajte lažne čokoladne proizvode koje vam proizvođači pokušavaju podvaliti pod prave. Proizvodi kojima na popisu sastojaka stoji natpis 'djelomično hidrogenirano' oni su koje trebate izbjegavati. Ove trans masti izravno su povezane s bolestima srca.

NE ZABORAVITE!

Kod konzumiranja čokolade vrijedi jedno zlatno pravilo, a to je : Manje je više! U svemu treba biti umjeren pa tako i u konzumaciji čokolade, koliko god to teško bilo. 4 do 5 kockica dnevno je apsolutno dovoljno da zadovolji naše zdravstvene potrebe, a sve više od toga je previše i dovodi do nakupljanja neželjenih naslaga u tijelu.

Nikolina J

 

 

0
0
0
s2sdefault

KALENDARBTN1in2019 brn

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

+387 (0) 62 349 560

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2019 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17