ART BLOG NAŠA DIJASPORA NATJEČAJI MARKETING POŠALJITE VIJEST
Kiseljački brend

derdef.seke.kolaz_820.jpg
Đerđef seke: Emina i Lejla
Foto: vlastita galerija

 

Iako je danas široko rasprostranjena i zastupljena tekstilna industrija, ne tako davno su se svi poslovi radili ručno. Ipak, igle i konci, a zajedno s njima tradicija i običaji ipak neće tako lako postati dio povijesti, zahvaljujući dvjema mladim damama koje čuvaju tradiciju veza kroz svoj brend Đerđef seke.

Đerđef seke su kiseljački brend iza kojeg stoje prijateljice Lejla i Emina.

„Kako smo odrasle okružene ženama koje se bave nekim oblikom ručnog rada, osnove smo naučile upravo od naših tetki. Želja da i mi budemo žene koje će čuvati i njegovati tradiciju ručnog rada potakla nas je da se počnemo baviti vezom“, otkrile su Lejla i Emina u razgovoru za Artinfo.ba.

Međutim one su svoje znanje proširile i usvajajući tehnike naučene na tečajima veza.

„Tečaj veza sam pohađala u Nahli u Sarajevu, intenzivan program koji je trajao oko mjesec dana, na kojem smo učile razne tehnike veza karakteristične za naš prostor“, rekla nam je 25-ogodišnja Emina Nuhić Ramić, sudentica pete godine ekologije na PMF-u u Sarajevu, koja je trenutno uposlena u konsultantskoj firmi kao ekolog.

Uz Eminu i svoju majku koja je pohađala tečaj koji su vodile instruktorice udruženja Ars Populi, Lejla se može pohvaliti jednakom stručnošću u izadi veza, a do danas čuva svoj prvi rad.

„Nakon par pokušaja izrade cvjetova i ravnih linija na komadu platna, odlučila sam se da izvezem svoj prvi vez koji je bio vez na cekeru i to mi je danas moj najdraži rad i ceker koji najčešće nosim. To je bio vez u koji sam bila uložila najviše ljubavi, pažnje, strpljenja i entuzijazma. Na koncu je izgledao ljepše nego što sam i sama očekivala”, otkrila nam je 23-ogodišnja Lejla Emšo, studentica završne godine Anglistike, koja trenutno radi u prihvatnom centru za migrante.

Dostupne online

Ono što je počelo kao hobi, pretvorilo se u zajedničku ljubav prema igli i koncu i mnoštvu dezena i boja, kojim spajajući u moderni dizajn čuvaju tradiciju. Od polovine prošle godine svoje ručno rađene radove po narudžbi Đerđef seke nude na društvenim mrežama putem Instagrama i Tuspasa.

„Želje naših kupaca su nas uvijek motivirale i gurale da idemo naprijed, kao što je vez na đerđefu promjera 50 cm, koji je zahtjevao dosta rada, vremena i koncentracije, ali se na kraju mnogo dopao i kupcu i nama“, kažu te dodaju da kvalitetan finalni proizvod moguće dobiti jedino kroz dobru suradnju sa kupcem.

Prenošenje znanja

Kako je već navedeno, Lejla i Emina teže očuvanju tradicije, stoga na online platformama  uz već gotove radove nude i setove za izradu veza.

„Prateći želje naše društvene zajednice na mrežama shvatile smo da postoji veliki broj mladih djevojaka koji se želi okušati u vezu ali i onih starijih dama koje su nekada ranije znale vesti pa se žele podsjetiti. Vođene time, kreirale smo i naš Prvi set za vez – set koji sadrži sve ono što je potrebno da se počne sa vezom i nauče osnove“, rekla su nam, te otkrile da set sadrži: đerđef, plano, iglu, konce, indigo papir, motiv koji se veze i štampano upustvo u kojem je svaki korak veza opisan tekstualno i predstavljen fotografijom ili shemom.

 

15_set.jpg
Set za vez
Foto: vlastita galerija

 

Oko za oko, handmade za handmade

Iako na prvu djeluje da je sav potrebni materijal đerđef, platno, igla i konac, ipak su potrebne i druge sitnice kako bi finalni proizvod bio što ljepši, a većinu toga uspijevaju nabaviti u BiH.

„Platna smo do sada isključivo nabavljale u BiH, dok smo đerđefe i konce pored kupovine u BiH naručivale i putem interneta iz inostranstva. Također, sav materijal koji koristimo pri pakovanju naših proizvoda, kao što su kutije, naljepnice, trake i slično kupujemo u lokalnim trgovinama ili naručujemo od drugih kreativaca koji izrađuju hand-made proizvode“, rekla nam je Lejla.

Za dobar posao su dogovor i organizacija najvažniji, ali je ipak pohvalno da zu posao i studiranje ove dvije mlade dame uspijevaju odvojiti vrijeme i za izradu veza.

„Obzirom na to da posla ima dovoljno za obje, obično novu narudžbu preuzima ona koja ima više vremena u datom trenutku, uzimajući u obzir koji nam je rok izrade za svaki rad te koliko nam vremena treba za izradu određenog rada”, kažu te dodaju da je ažurnost u online dobu jednako važna za uspjeh u poslovanju.

“Kako su naš glavni prodajni kanal društvene mreže, neophodno je poslovanje na istima konstantno održavati, biti redovan u objavljivanju i sve to upakovati u jednu lijepu priču. Tako naš posao nije samo vez, nego smo ujedno i dizajneri, PR menadžeri, a vrlo često i dostavljači”, ističu Đerđef seke.

 prvi_ceker_2.jpg
Prvi prodajni vez
Foto: vlastita galerija

 

Ono što svojim radovima kupcima omogućavaju jest poklanjane pažnje bližnjim koja je neprocjenjiva. Snagu takvog gesta osjetile su i same na početku svoga rada kada je prva narudžba bila od bliske im prijateljice.

“Iako živimo u neizvjesnim vremenima, nastojimo našim radovima obradovati kupce i njihove najmilije, znajući da je pažnja koju poklanjamo jedni drugima jedino što je važno i što će nam pomoći da prebrodimo neprilike koje su nas zadesile”, zaključuje Emina i Lejla.

 

 

  • 1
  • 10_1
  • 11_1
  • 12_1
  • 14_1
  • 3_2
  • 5_1
  • 6-01
  • 8_1
  • 9_1
  • viber_image_2020-10-31_19-35-52

T.Š./artnfo.ba

 

0
0
0
s2sdefault

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

E-mail

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2021 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17